In welke passage in de bijbel staat iets als:"Zo de man gelooft wat hij is, zo is hij ook"?

Ik zag dit ergens staan, maar kon het niet vinden.
En misschien een passage met iets als 23:7.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Antwoorden (2)

Een dergelijke passage bestaat niet in de Bijbel en heeft geen christelijk fundament. Je bent een christen of je bent het niet. Dat geldt trouwens voor alle dingen. Je gelooft niet dat je advocaat bent, je bent het of je bent het niet. Het kan dus niet zo zijn dat ik buschauffeur ben omdat ik dat geloof. Nee, ik ben buschauffeur of ik ben het niet. En dat geldt ook voor het christen zijn. Mogelijk bedoelt u onderstaande tekst . . .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind in Biblija bij Marcus: 24 Meteen riep de vader van het kind uit: ‘Ik geloof! Kom mijn ongeloof te hulp.’ Dat is hem niet, denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is hem niet, lijkt me. Wat ik mij dan afvraag is, waarom zet je het dan neer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, en ik vermoed dat de bedoelde tekst iets moet betekenen van 'als je werkelijk gelooft dat je een bepaalde karaktertrek hebt, ga je je daarnaar gedragen tot het echt zo is'. Dus inderdaad niet op het niveau van een beroep. Bijvoorbeeld, dat iemand denkt dat hij Napoleon van beroep is, maar in een psychiatrische inrichting leeft.
kijk eens op biblia.net
Makkabeeën (niet in de canon) 7:7
Numeri 30:3