Wat is precies doopgezind zijn?

En heeft zo'n bijzondere afscheiding nog wel toekomst nu de ontkerkelijking zo groot is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.6K

Antwoorden (2)

Doopsgezinden bestaan al sinds de 16e eeuw en staan ook bekend als Mennonieten an zijn zeker geen afscheiding. Er zijn wereldwijd 1,4 miljoen mennonieten. Ze kennen gelijkheid van mannen en vrouwen. Ze zijn ook zeer tolerant. Zie voor verdere uitleg hun website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is dit geen afscheiding? Er zijn +/- 2 miljard christenen in verschillende groepjes. Een groep van 0,14% klinkt als een afscheiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ze kennen gelijkheid van mannen en vrouwen. Ze zijn ook zeer tolerant."
Kun je wat specifieker zijn? Wat is de kern van het Doopsgezind zijn volgens jou?
In de traditionele kerken is er kinderdoop, dus de kinderen die nog niet kunnen denken worden gedoopt. Dit omdat de doop een teken is van de genade die de Heere Jezus aan mensen wilt schenken, zo worden de kinderen die gedoopt zijn afgezonderd zoals men vroeger in Israël door de besnijdenis afgezonderd werd. In de doopgezinde of baptisten kerken worden de kinderen niet gedoopt, maar wordt men gedoopt wanneer men belijdt te geloven in de Heere Jezus. Omdat er staat we geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn, zal zalig worden.