Wat kunnen gegronde redenen zijn volgens de islaam om te mogen scheiden van zijn / haar partner ?

Als christen weet ik wat de bijbel hierover leert, maar hoe volgens de islaam, wat leert de koraan erover ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker! een hele goeie

Het beste antwoord

Oorzaken van de echtscheiding in de islam dat gelijk is in de Koran. In de Islam is de vrouw gelijk aan een man. Alleen de God geeft aan dat mannen 1% superieur is. Reden? omdat mannen eventueel

(de baas moeten spelen in de familie) Ps
verantwoordelijkheid heeft voor het gezinsbeleid
Afgezien dat mannen goederen besteden aan de vrouw en de familie.
En omdat de man verplicht is om haar vouw te moeten beschermen. en zijn familie te moeten zorgen.

Dus de vrouw mag niet zomaar van haar man willen scheiden. tenzij ze een noodzakelijk reden ervoor heeft.

En er is maar twee noodzakelijke redenen ervoor en dat zijn

1 Als je man vreemd gaat.
2 En als de man niet voldoet aan zijn verantwoordelijkheden zoals boven in wordt beschreven.

buiten deze twee redenen de vrouw toch wilt gaan scheiden dan heeft zij een hele grote probleem met de hiernamaals.!

( Dit is een kleine samenvatting van mij)

Het originele vindt je bij de bron onderin in het turks.

Heb voor dit antwoord echt anderhalf uur zitten werken voor jou. alsjeblieft.

Toegevoegd na 34 minuten:
Hier heb ik nog een nuttig uitgebreide link als je wil..

http://www.dewaregodsdienst.be/site/index.php?option=com_content&view=article&id=104:het-huwelijk-in-de-islam&catid=20:islam&Itemid=115
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alvast een + voor je anderhalfuur werk ;-)) . Kan een man zomaar zijn vrouw verlaten ?
Of wat als één partner zijn of haar geloof verlaat ?
Want ik veronderstel dat dit ook wel eens gebeurd bij moslims.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En van mij een erbij. Dergelijke moeite mag wel eens beloond worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ook de man mag niet zomaar zijn vrouw verlaten. Daarvoor heeft hij ook een onmisbaare reden voor hebben. Zoals zij gehoorzamen moet zijn. Geen afbreuk te doen aan respect.
En altijm haar gang gaat zonder vragen om toestemming. En altijd zich aan haar man opstandigheid, weerspannigheid doet. In dit gevallen mag de man haar vrouw verlaten. En wat als één van de partner zijn/haar geloof verlaat, jah inde eerste instantie moet de ene zich te bestrijden dat de andere niet van zijn/haar geloof niet kwijt raakt. En dan toch een negatieve uitslag. Dan maar onmiddelijk scheiden.. En er is ook zo iets wie van de partners z'n geloof heeft kwijt. Dan moet hij/zij eerst met iemand trouwen die niet moslim is. Daarna mag die weer met een moslim trouwen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt