Mag iemand van jehova's getuigen naar n zwembad toe ?

Kheb gelezen dat iemand ervan op GV zit. Kan die mij ff antwoorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goedemorgen,kijk even naar mijn reactie bij je antwoorden.ze zullen dan een keurig badpak dragen een geen bikini .de heren dragen een gewone zwembroek.ikzelf ben een ex-getuige.ze gaan wel aanstootgevende situaties uit de weg.
Cryofiel
12 jaar geleden
"Kheb gelezen dat iemand ervan op GV zit" ... hele kuddes zelfs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol ! ze willen ook met de tijd mee!
Cryofiel
12 jaar geleden
Helaas zien sommigen van hen GV als evangelisatiemedium. Dan zie je dat een JG een vraag stelt over het ontstaan van het leven. Daar komen een heleboel uitstekende antwoorden op, die aangeven wat we er al van weten, en welke delen nog onbekend zijn. Echt antwoorden in de zin van GV, antwoorden waar je iets aan hebt. Ineens verschijnt er dan een antwoord van een mede-JG. Hoewel, "antwoord" -- eigenlijk een eenzijdig stuk propaganda. Direct daarna wordt dat "antwoord" tot Beste Antwoord verkozen. De vraagstelster zet er nog even snel onder dat iedereen die iets anders denkt, zich schuldig maakt aan 'hoogmoed'. Wat een hoogmoed, zo'n houding! En wat een doorzichtig "spelletje"!
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat doen meer zieltjeswinners, hoewel deze praktijken het bekendste zijn bij de JG's: benader mensen op hun zwakste momenten en probeer ze juist dan in te palmen. En ook:
Zoek mensen die troost nodig hebben. Bied die troost. Dat geeft een band. Zodra de band er is, zeg je dat die band niet met jou is, maar met God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door deze discussie ben ik bang dat er geen JG meer antwoord gaan geven.
jammer, ik vind het wel een interessante vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen Jehova, dat is de naam van God.
Maar het zijn Jehovah`s getuigen
Cryofiel
12 jaar geleden
@gonzo, zal wel meevallen. Ook bij andere vragen hebben de JG's zich niet laten weerhouden om antwoord te geven - hetgeen op zich natuurlijk geheel terecht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is nu wanneer Cryofiel op zijn zwakst is?:)
Cryofiel
12 jaar geleden
Kom je dan op bezoek? Is een eind rijden, hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja voor mij is dat 'het verre noorden'! Maar ' t was een grapje Cryofiel! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel, je bent toch altijd zo positief hé ;-)) Je betoog over zieltjeswinners en mensen die troost nodig hebben komt mij helaas niet bekent voor.
Cryofiel
12 jaar geleden
Toch gaat het hardnekkige gerucht dat de kans dat je JG's aan de deur krijgt, sterk stijgt nadat een familielid is overleden. Als ik me goed herinner heeft een JG dat gerucht hier op GV bevestigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij vreemd, bij mijn weten zijn er nooit instructies gegeven om dit te wel doen, maar dit sluit natuurlijk niet uit dat dit een individuele actie kan geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals in ieder geval Cryofiel wel weet, ben ik één van Jehovah's Getuigen. Ik heb jullie reacties gelezen. Ik vind dat jullie wel erg vreemde ideeën over ons hebben! Dat blijkt trouwens ook al wel uit deze rare vraag. Waarom zouden wij niet gaan zwemmen? Natuurlijk zie je in het zwembad niet wie J.G. is en wie niet (al zijn wij inderdaad niet aanstootgevend gekleed). Als we aan de deur komen, dan weet je direct: dat zijn Jehovah's Getuigen!
Hier bij Goeie Vraag doen wij ook ons best om duidelijk te maken wat onze geloofsovertuiging is.
Cryofiel
12 jaar geleden
Da's dus juist het goede van GV: het wegnemen van verkeerde ideeen. We weten nu in ieder geval dat die verhalen over "lijkenpikkers" (om ze zo maar even te noemen) ofwel door anderen zijn bedacht om de JG's zwart te maken, ofwel slechts van toepassing zijn op een deel der JG's. Of, derde mogelijkheid: vroeger van toepassing waren, maar nu niet meer. BO, mag ik je vragen of "jullie", zeg maar, 'expres' op GV zitten om te evangeliseren? Ik vraag dit omdat ik het vermoeden heb dat op GV procentueel meer leden JG's zijn dan in de bevolking als geheel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel, ik heb de indruk, verbeter mij als ik het verkeerd heb, dat je van mening bent ( of sommigen althans) dat JG's afspreken om een account aan te maken op GV.
Bij mijn weten is dit niet zo.
Toen ik toevallig op GV kwam, ontdekte ik vrij snel dat aimeeTJE een van JG's was, later Piertje en nog enkele anderen. Sommigen van hen zijn vertrokken anderen zijn bijgekomen zoals BO en JH en vermoedelijk nog enkelen.
Het bijbels onderwijs van JG's staat praktisch op 1 lijn, daarom geloven JG's allemaal hetzelfde.
Dit kan de indruk wekken dat we elkaar punten toespelen omdat ze JG zijn. Persoonsgebonden kan ik zeggen: Nee dit is niet waar.
Voor andere JG's vermoedelijk ook niet.
Ik geef een duim omhoog omdat ik het antwoord goed vind,
en ja ook van JG's, maar niet alleen van JG's.
Waarom ook van JG's ? Omdat ons bijbels onderwijs praktisch op 1 lijn staat.
Dus geven wij geen duim omhoog omdat iemand een JG is, maar omdat we het antwoord goed vinden.
Tussenhaakjes wil ik ook meegeven dat ik niet alle antwoorden van andere JG's hier op GV goed vind, maar dit zal dan ook wederzijds zijn. Een goed antwoord is een goed antwoord ongeacht van wie ze komen, en voor iedereen kan een goed antwoord verschillend zijn. Wat evangeliseren betreft, ik ben hier om vragen te beantwoorden, niet om te evangeliseren.
In reacties kan het er wel op lijken, maar dan is het niet de bedoeling om dit te doen.
Trouwens, ik ben gestopt met nutteloos te discucieren. ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Dank voor je toelichting. Ik mag hopen dat jouw tekst ook voor de andere JG's geldt. Ik mag ook hopen dat je kunt begrijpen waar de indruk vandaan komt waar ik over schreef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor Cryofiel dit begrijp ik best.
Belangrijk is dat we er kunnen over praten, en dit lucht op,
althans bij mij is het toch zo.

Antwoorden (7)

Ja, zeker mogen ze naar het zwembad.
Toetreden tot de geloofsgemeenschap gaat door middel van volwassenendoop. Dat gebeurt door volledige onderdompeling, bijvoorbeeld in een zwembad.

Dopen? Dat doen Jehova's getuigen in het zwembad

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1010659/2010/07/25/Dopen-Dat-doen-Jehova-s-getuigen-in-het-zwembad.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel na het dopen,sommige dingen mogen niet meer dan (feestje toe enz) maar naar n openbaar zwembad weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor dat mag.waarom niet ? je mag ook best naar een feestje .je mag niet dronken worden.maar een getuige zal niet gauw naar een feestje van niet getuigen gaan omdat daar mss dingen gebeuren die niet bij hun overtuiging passen,
Cryofiel
12 jaar geleden
Da's wat anders. Ze WORDEN dronken. Of ze dronken MOGEN worden, is een heel andere vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet de bedoeling om beneveld te zijn op wat voor manier dan ook.dat komt omdat je dan niet goed kunt redeneren en iets zou kunnen doen wat je niet wil.je mag best een glaasje hoor
Cryofiel
12 jaar geleden
Maar dat geldt voor iedereen - of je wel of niet JG bent, maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een + momo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap de -nnen niet
Volgens mij hoef je geen jehova te zijn om hier op te antwoorden. Jehova's worden vaak ook gedoopt in een zwembad.En verder mogen ze ook gewoon naar een zwembad als ze daar zin in hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, jehova's getuigen mogen gewoon zwemmen in een zwembad, vraag mij meer af waarom ze dat niet zouden kunnen ..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als JG gezin gaan wij minstens 1 x per maand een frisse duik nemen in ons dorpszwembad.

Uiteraard zullen we letten op ons zwempak/bikini/zwembroek.
We houden het netjes want als christen willen we geen aanstoot geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk, daar zat ik nu op te wachten! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jehova´s Getuige is toch iets heel anders als Christen, volgens mij kan je dat niet vergelijken. en nu zegt, Als JG gezin... en We houden het netjes want als christen willen we geen aanstoot geven ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou een JG geen christen zijn ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde reden waarom een jood geen moslim is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jehovah's Getuigen zijn Christenen in de ware zin van het woord. Wij (J.G.) doen ons best om Jezus Christus zo goed mogelijk na te volgen. Wij prediken in het openbaar omdat Jezus Christus zijn volgelingen het gebod gaf, dat te doen (Mattheüs 28:19,20).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijbelonderzoekster; hoe kijken jullie tegen Maria op ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijbelonderzoekster; hoe kijken jullie tegen Maria op ?
Als Jehova's getuigen mag je naar het zwembad, geen probleem. Over het algemeen is het vaak een hechte gemeenschap, dus onderling veel contact met elkaar (ons kent ons). Dit hoeft niet te betekennen dat ze samen zouden gaan, en niet los van mekaar af zijn te krijgen. Je kan als JG gewoon je gang gaan. Er zal altijd wel één zijn die goed op leden letten wat ze doen, maar dat heb je vrijwel overal, en dat mag je gerust onderscheiden met het geloof. Bovendien het is meer een gedragkwestie, dan een geloofskwestie. Je mag dan naar het zwembad, maar het gaat om hoe je je gedraagt, er wordt van je verwacht dat je een voorbeeld kan zijn voor anderen, dus ga niet vloeken en lopen tieren, en loop er ook niet onfatsoenlijk bij, want als iemand van JG je ziet, je kan dan kritiek over je heen krijgen, of geroddel achter je rug, maar over het algemeen, valt het allemaal wel mee. Het zwembad daar is niets op tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden waarom wij ons niet aanstootgevend willen gedragen is NIET omdat we bang zijn dat een geloofsgenoot dat zou zien, maar omdat wij ons graag zo gedragen als God (Jehovah) verlangt. Wij willen ook graag een goed voorbeeld geven (van echt Christelijk gedrag) aan andere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed, ik kom dinsdagavond weer langs.
Ja hoor dat mag!

http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1960-1970/126332

Je zou nog es verschieten wat we nog allemaal doen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daar verschiet je helemaal van wat de jg allemaal doen daar kan je een heel boek over schrijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke foto ;-)
Waarom zou een Jehovah's getuige niet naar een zwembad mogen?

Tuurlijk mogen Jehovah's getuigen zwemmen, wel wordt er misschien extra gelet op de kleding die men aan heeft deze moet namelijk bescheiden en niet aanstootgevend zijn maar mijns inziens heeft dit ook te maken met normen en waarden dus zou eigenlijk iedereen hier rekening mee moeten houden.
maar het antwoord op je vraag is een eenvoudige JA