Waar kan ik een gratis bijbel krijgen?

Niet op internet, maar in boekvorm, en in het Nederlands. Gewoon voor lezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste kerken kan je een bijbel lenen, daarna gewoon niet teruggeven, of pas als je de bijbel gelezen hebt en er in bent gaan geloven, daarna natuurlijk wel berouw tonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Lenen voor een dienst, je zal dan natuurlijk wel de dienst uit moeten zitten, hem gewoon kopen is dan meestal een prettigere optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar hij wil er eentje hebben en als ie een bijbel wilt is hij al gelovig en als ie echt gelovig is dan steelti e neit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als ie een bijbel wilt is hij al gelovig Wat is dat nou weer voor een conclusie? Niet iedereen die bijbel wil hebben is gelovig. Ik wil er eigenlijk ook wel een thuis hebben liggen, nu zoek ik alles op op internet omdat dat lekker makkelijk zoekt en lekker knip/plakt.
Amadea
12 jaar geleden
Je begint al behoorlijk Nederlander te worden, L! Maar als jij graag in een gedrukte bijbel wilt lezen zul je er toch echt een moeten kopen. Lid worden van een kerk is net zo min gratis. Als je bij een voetbalclub zou gaan is het uniform en zijn de schoenen ook niet kosteloos...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lenen en niet teruggeven vind ik zo zwak....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof ik er niet in maar ik wil het graag toch lezen. Oke, ik ga een kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er ééntje bij het grofvuil gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de tweedehands heb je ze voor heel weinig.
Kwestie van een euro of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, lid worden van onze kerk is gratis hoor :x
Amadea
12 jaar geleden
Welke kerk is dat dan? Met huiskamerbijeenkomsten, vermoedelijk? Want een gebouw moet worden onderhouden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad ook nog nooit van een kerk gehoord waar je contributie moet betalen Ytje.. Wel dat na de dienst een collecte wordt gehouden, maar dat is een vrijwillige bijdrage en als je het niet kunt missen hoef je die niet te geven, daarom heet het vrijwillig.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, contributie wordt niet gevraagd. Maar wel een jaarlijkse bijdrage die in naam weliswaar vrijwillig is, maar die je als lid toch wel verplicht bent bij te dragen - naar draagkracht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Gewoon'' een grote Hervormde Kerk in het dorp. Tijdens de diensten worden collecten gehouden als zijn voor wat reparaties, fondsen en dergelijke. Hierbij ben je niet verplicht wat te geven. Ook ben je een jaarlijkse bijdrage niet verplicht te geven.
Amadea
12 jaar geleden
Als het een hervormde kerk die bij de PKN hoort is, dan ben je zeker wel moreel verplicht om aan kerkbalans mee te doen. Want jouw inschrijving in het ledenregister, de SMRA, kost de kerk al zo'n 35 euro elk jaar. Misschien woon jij nog bij je ouders in huis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moreel verplicht. Maar bij onze kerk die bij de PKN hoort, wordt geen geld gevraagd(dat betekent niet dat we het niet doen, maar het is niet verplicht). Ik woon niet bij mijn ouders in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet mezelf even corrigeren. Jaarlijks wordt wel een x bedrag betaald, alleen lid wórden kost niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het zoveel kóst, maar zoals Amadea aangeeft is de kerk zoveel kwijt.
De kerk moet verschillende dingen betalen zoals het gebouw onderhouden, dagen organiseren, bepaalde mensen betalen en noem het zo maar op.

Antwoorden (9)

je kunt er 1 lenen in de bibliotheek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze link gevonden, er staan er nog meer op internet. Tweedehands bijbels zijn er altijd wel ergens gratis te vinden. Gewoon even zoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gratis kan je ze wel krijgen, maar meestal is dat een nieuw testament alleen of van die nieuwe vertalingen

Voor een habbekrats kan je ze bij een 2de hands boeken zaken wel krijgen.
die zijn meestal erg mooi nog.

Bovendien kan ik me voorstellen dat je er binnenkort gewoon tegenaan loopt "op wonderlijk wijze"

"daarboven"zijn altijd wel drukke engeltjes bezig het woord te brengen bij diegenen die daar open voor staan

zo kwam ik tenslotte ook aan mijn bijbel als je begrijpt wat ik bedoel
12 jaar geleden
Ik weet toevallig dat je bij "Jehova kerken" een kunt krijgen als je naar binnen loopt (Zelf ook gedaan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even dit: de Bijbel van de Jehovah's heeft een andere tekst dan de reguliere Bijbel. Het hoeft niets uit te maken, maar het is wel handig dat je dit weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Docent
Ja,onder andere dat de Goddelijke Naam op zijn diverse plaatsen is teruggezet waar anderen hem hadden vervangen door een titel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en op sommige plekken hebben ze JHWH in de tekst geplaatst waar dat nooit heeft gestaan, zoals in het NT
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n 'kerk' het Koninkrijkszaal.
Je kunt die Bijbel ook krijgen van Jehovah's Getuigen die aan de deur komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Bijbels die de Jehova gebruiken zijn zo vertaald, dat met een komma de hele betekenis van een zin anders is.
Bijvoorbeeld:
Als Jezus gekruisigd is en tussen de twee moordenaars hangt. Krijgt eentje spijt van wat hij heeft gedaan en vraagt Jezus om vergeving.
In de Bijbel staat : Jezus zegt"ik vertel je, morgen zul jij met mij in het paradijs zijn.
Bij de Jehova's staat: Jezus zegt "Ik vertel je morgen, je zult in het paradijs zijn" Een komma op de verkeerde plaats en de hele betekenis van de zin is anders.
In bijna alle openbare bibliotheken kan je bijbels uitlenen.

Maar Jehovah's Getuigen zullen u graag een exemplaar bij je thuis brengen,en je des gewenst wegwijs in maken.

Vul op de volgende website je adres in en alles wordt zo geregeld:

https://watch002.securesites.net/o/contact/submit.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat dat ze je een Bijbelcursus sturen, geen bijbel.
liveisgreat
12 jaar geleden
ik heb een bijbel gekregen van hen (mijn zus is bij de getuigen), en heb ook een hele oude "bijbel" in het Duits van mn (protestantse) grootmoeder. de katholieke bijbel is idd meer "gekuist" (d.i. het oude en nieuwe testament), de jehova's bijbel sluit dichter aan bij die oude bijbel.
Het is bekend dat de katholieke bijbel gekuist is omwille van het beeld dat men wilde ophangen van jezus en de profeten. Het is me niet duidelijk of die andere bijbels ook "gekuist" zijn. Hoe dan ook : bij ons kan men op simpel verzoek een bijbel vragen bij de getuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bijbel (Nieuwe Wereldvertaling) van JG's heeft geen prijskaartje, zoals alle lectuur tegenwoordig van het WTG. Men zal vragen om iets te geven op basis van een vrijwillige bijdrage, daarom mag je geven wat je hart je ingeeft. Heb je geen middelen om een bijdrage te geven, hoeft dat ook niet, welwordt er vanuitgegaan dat in dit geval de bijbel wel wordt gelezen en niet zomaar in de prullenbak beland,
maar dit weet men natuurlijk nooit 100% zeker. Is deze vertaling beter dan een andere vertaling ?
Dit is voor iedereen anders en persoonsgebonden. Sommige woorden en vooral in de hebreeuwse geschriften zijn anders vertaald dan sommige traditionele vertalingen. Of dit beter , juister of correcter is , kan men zelf onderzoeken. Persoonlijk gebruik ik de Grootnieuwsbijbel met aantekeningen van 1998 om dagelijks in te lezen, te overdenken en vergaderingen/bijeenkomsten omdat deze voor mij het best aanvoelt. Voor studie gebruik ik meerdere vertalingen waaronder ook de NWV met verwijsteksten en is eveneens te verkrijgen in groot lettertype wat handig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Deedee Ja we hebben de Godsnaam op zijn terechte plaats teruggeplaatst:
http://www.godsnaam.be/uitleg.htm#naamgod En het 'Comma Johanneum' weggelaten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over of het terecht is of niet, kun je discussiëren (maar dat ga ik niet doen). Wat de naam zelf betreft: die kun je niet weten, want is al lang geleden verloren geraakt. De naam die er nu staat, is een combinatie van de medeklinkers van de oorspronkelijke naam en de klinkers van een titel. Doet dat recht? Een verzonnen naam? Dat is net zoiets als dat men mij Weder zou noemen (Widar met klinkers van "heer").
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een naam wordt in ieder land anders uitgesproken en zelfs anders geschreven!
Belangrijk dat men toch de naam gebruikt!
Nieuwere inzichten stellen opnieuw een uitspraak voor in de richting van YeHoVaH. http://www.biblianeerlandica.be/php/stdpagina.php?naam=godsnaam http://totlofvangod.nl/tlvg%20het%20boek%20der%20psalmen%20jehovah.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitspraak is verloren gegaan, de masoreten konden de uitspraak niet weten omdat de tempel al honderden jaren verwoest was, de joden gebruikten de naam YHWH nooit behalve de priesters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ploppie, over de uitspraak mee eens.
De meest logische vertaling van Y-H-W-H zou meer gaan in de richting van Ya-H-We-H, ook deze laatste zou geen correcte vertaling zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@aimeeTJE: verloren is verloren, we kunnen 't gewoon nooit weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeremia 23:27
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Hoe lang nog zijn ze eropuit om met de dromen die ze elkaar vertellen mijn volk mijn naam te laten vergeten, zoals hun voorouders mijn naam door Baäl zijn vergeten?" Ja en? Dat verandert geheel niets aan het feit dat een vergeten naam niet weer naar boven gehaald kan worden. (Tenzij je nog ergens een papiertje kunt opduikelen waar 'ie op staat, natuurlijk. En dan nog de uitspraak kunt vaststellen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WIDAR
ik denk dat jehovah's getuigen het erg belangrijk vinden om die naam te gebruiken omdat het een stuk identiteit is zelfs jezus heeft de naam van zijn vader nog nooit gebruikt hij noemde hem VADER en wij zijn toch ook gods kinderen dus kunnen we gewoon VADER zeggen JG houden nou eenmaal van de letter van de wet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Zonneschijn: Ik begrijp wel dat het een deel van hun identiteit is, maar dat verandert niets aan de feiten. Dat maakt het hooguit emotioneler. Als ze zich werkelijk aan de letter van de wet zouden houden, dan zouden ze hun naam voor God en daarmee de naam voor hun organisatie moeten heroverwegen. Overigens maakt 't mij niets uit hoe ze God, hun organisatie, of zichzelf noemen. Men moet alleen geen dingen als feiten presenteren die geen feiten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@aimeeTJE Jullie eigen Bijbel stelt dat Yahweh correcter is, maar vanwege de bekendheid van 'jehovah' wordt 'jehovah' gebruikt.
Via Boekstee.nl kun je gratis een bijbel opgestuurd krijgen. Deze is waarschijnlijk wel tweedehands.

Een jaartje geleden heb ik een 'Groot Nieuws Bijbel' (bepaalde vertaling van de Bijbel) voor een vriendin van mij besteld. Dat was volgens mij via Boekstee.nl, maar nu zie ik staan dat het (tegenwoordig) om tweedehands boeken gaat.
De inhoud zal er niet minder krachtig om zijn. ;-)

Je kunt trouwens ook aan een gratis Bijbel komen door op een enigzins drukbezochte christelijk forum een oproepje hiertoe te plaatsen. Tien tegen één dat je er een gratis Bijbel aangeboden wordt. Als ze een beetje christelijk gedachtengoed hebben daar... ;-)
Probeer bv. credible.

Toegevoegd na 4 minuten:
De Bijbel voor mijn vriendin bestelde ik hier: http://www.bijbelindebus.nu/bestel/
Je moet wel zelf de verzendkosten betalen, maar dan krijg je wel een gloednieuwe Bijbel opgestuurd. Dat lijkt me meer dan schappelijk! Veel plezier met je Bijbel! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de kringloop winkel liggen er vaak een hoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Die krijg je heus niet gratis mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar voor 50 ct kom je al heel ver ;-)
op een aantal grote beurzen of evenementen wil je ze nog wel eens gratis krijgen, zo heb ik er al eens een gevonden/gekregen op een opendag van de landmacht, en bij school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via bijbelindebus.nu kun je een groot nieuws Bijbel krijgen, maar de verzendkosten moeten wel betaald worden. Volgens wikipedia "een Bijbelvertaling in de omgangstaal, vooral bedoeld voor niet-kerkelijke lezers".