Hoeveel Religies zijn er in Nederland?

Ik heb wel eens gelezen dat er wereldwijd z'n 30.000 religies zijn die beweren Christelijk te zijn dus de bijbel gebruiken en dan zijn er nog de niet Christelijke die ook weer zijn opgesplitst in verschillende nominaties maar vroeg mij nu af hoeveel er in Nederland zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wees bovendien waakzaam voor de valse profeten die Jezus heeft aangekondigd ( luc 21: 8): 8 Jezus zei: ‘Let op, laat je niet misleiden. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben het,” of: “De tijd is gekomen.” Volg hen niet! matt 7:22:
22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!” Dat iemand de naam van God verkondigt wil dus NIET zeggen dat hij of zij daadwerkelijk de echte God volgt. Let ook op deze waarschuwing: Niemand kent het uur en tijd van zijn terugkomst...toch zijn daar vele voorspellingen over gedaan. Neem bijv. 1975 ( .. )
En wat schrijft de bijbel daarover:
Deut. 18: 22: 21 Misschien vraagt u zich af: Is er een manier om te bepalen of een profetie al dan niet van de HEER komt? 22 Die is er inderdaad: als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt. Als een profeet dus iets voorspelt wat NIET uitkomt...volg hem NIET Lees zelf je bijbel, en alleen maar je bijbel...leg andere boekjes weg en bid dat je hart geopend mag worden voor het Woord van God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het absoluut met jullie eens een ieder moet tenslotte zelf verantwoording afleggen tegenover zijn schepper daarom bedankt voor jullie prachtige antwoorden en aanmoedigingen ondersteund met bijbelteksten maar het heeft weinig met de mijn vraag te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee kon ook niks vinden maar wat eigenlijk echt belangrijk is, is te vinden in julie antwoorden bedankt voor je reactie

Antwoorden (1)

Poeh, dat wordt moeilijk tellen, aangezien heel veel religies zich hebben opgesplitst in kleinere, met een klein nuanceverschil, stromingen.

Globaal kan je zeggen dat er 5 religies zijn: Rooms Katholiek, Protestants, Moslim, Hindoe en Joods. Maar al deze religies hebben weer afscheidingsbewegingen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland