waar vind ik een gegrond bewijs dat de Nefilim het bastaard geslacht was van gevallen engelen?

mij lijkt dit namelijk heel onwaarschijnlijk aangezien engelen geslachtloos zijn en dus geen behoefte hebben kinderen te verwekken. daar bij zie ik geen duidelijk verband in Genesis6:2 en 6:4

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewijs kan je niet vinden....
bamibal
12 jaar geleden
Waar vind ik een gegrond bewijs dat engelen überhaupt bestaan?
Cryofiel
12 jaar geleden
Waar vind je gegrond bewijs dat de Nefilim überhaupt bestaan? Lijkt me toch wel van belang voordat je je gaat afvragen wat de afkomst van die theoretische wezens zou zijn. Waar vind je gegrond bewijs dat engelen überhaupt kinderen kunnen krijgen? Lijkt me toch wel van belang voordat je je gaat afvragen wat de eigenschappen van die theoretische kinderen zouden zijn. Waar vind je gegrond bewijs dat engelen überhaupt kunnen vallen? Lijkt me toch wel van belang voordat je je gaat afvragen of puur theoretisch gevallen engelen iets zouden kunnen ondernemen. Waar vind je gegrond bewijs dat engelen überhaupt bestaan? Lijkt me toch wel van belang voordat je je afvraagt welke activiteiten deze theoretische wezens zouden kunnen uitvoeren. Kortom: begin eens bij de basis, niet bij theorie-op-theorie-op-theorie-op-theorie.
Ritsuka
12 jaar geleden
+ cryo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bijbelboek Judas zegt hier het volgende over
(Judas 6) ...;En de engelen die hun oorspronkelijke positie niet hebben behouden maar hun eigen juiste woonplaats hebben verlaten, heeft hij met eeuwige banden onder dikke duisternis bewaard voor het oordeel van de grote dag.  De engelen zijn geslachtloos maar bleken toen ze zich materialisteerden het mannelijk geslacht aan te nemen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Da's allemaal leuk, maar de vraag is: waar vinden we gegrond bewijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat de vraagsteller met "gegrond bewijs" bedoelt "waar in de Bijbel staat dat". Ik ben 't echter wel met Cryo eens dat gegrond bewijs iets anders is.

Het beste antwoord

Amadeus - geeft al een goed antwoord.

Ik voeg nog wat toe, het boek van Henoch geeft meer toelichting.

Henoch was de zoon van Jared, de vader van Metusalem en de overgrootvader van Noach. Zijn geschriften bevatten de meest gedetailleerde verslagen van de 'val' (afdaling) van de 'Wachters', engelen (demonen), naar de Aarde en hun vermenging met het menselijk ras. Hieruit ontstonden de beruchte reuzen, de Nephilim ( Genesis 6:1-2).

In de meeste moderne bijbelvertalingen is het boek Henoch niet (meer) opgenomen. Toch wordt het boek in het Nieuwe Testament twee keer gequote en in zowel het Oude als het Nieuwe Testament bij naam genoemd (Judas 14-15). Uit de ontdekte Dode-Zeerollen blijkt tevens dat het boek Henoch vroeger als 'heilig' werd beschouwd.

Er zijn zeer vreemde schedels gevonden - die zeker niet binnen de evolutietheorie passen.

Ik heb deze link voor foto's van schedels
http://www.world-mysteries.com/sar_6.htm

sommige schedels zijn in musea.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://yoy50.wordpress.com/2010/10/04/nephilims-the-giants-of-the-bible-did-they-really-exist/

Toegevoegd na 5 minuten:
Toevoeging - er wordt beweerd dat foto 2 een Hoax is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bewijs is er niet.
Omdat het om verhalen gaat.
Die zijn niet te bewijzen.

In het boek "Nephilim" van L.A. Marzulli (Novapress, 2000, ISBN 90-6318-184-1) vindt een journalist de resten van één van de Nephilim - de bijbelse reuzen met demonen als vaders, geboren uit de baarmoeder van een vrouw.

Het blijven dus verhalen...

Maar als je er meer over wilt weten, lees hier
dan eens verder:

http://home.zonnet.nl/van.rietschoten/studie/Nefilim.htm

Daar vind je ook nog meer linken naar nog meer verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, indien nu deze „zonen van de ware God” slechts mensen waren, rijst de vraag: Waarom waren hun nakomelingen op een meer in het oog springende wijze „mannen van vermaardheid” dan de nakomelingen van de goddelozen of van de getrouwe Noach? Bovendien zou men de vraag kunnen stellen: Waarom wordt hun huwelijk met de dochters der mensen als iets bijzonders vermeld? Er waren al meer dan 1500 jaar lang huwelijken gesloten en kinderen geboren.
De in Genesis 6:2 genoemde zonen van God moeten daarom engelen, hemelse „zonen Gods” geweest zijn. Deze uitdrukking wordt in Job 1:6 en 38:7 op engelen toegepast. Deze zienswijze wordt ondersteund door Petrus, die spreekt over „de geesten in de gevangenis, die eens ongehoorzaam waren geweest, toen het geduld van God wachtte in de dagen van Noach” (1Pe 3:19, 20). Ook Judas schrijft over „de engelen die hun oorspronkelijke positie niet hebben behouden maar hun eigen juiste woonplaats hebben verlaten” (Ju 6). Engelen beschikten over het vermogen zich in menselijke gedaante te materialiseren, en sommige engelen hebben dit gedaan om boodschappen van God over te brengen (Ge 18:1, 2, 8, 20-22; 19:1-11; Joz 5:13-15).

Als je kijkt naar de mythologie: De vermaardheid en vreeswekkendheid van de Nefilim vormden schijnbaar de grondslag voor vele mythologieën van heidense volken, die na de spraakverwarring in Babel over de gehele aarde verstrooid waren. Hoewel de historische informatie van het Genesisverslag ten zeerste verdraaid en opgesmukt werd, waren er toch opmerkelijke overeenkomsten in deze oude mythologieën (die van de Grieken zijn slechts één voorbeeld), waarin goden en godinnen met mensen huwden teneinde bovenmenselijke helden en halfgoden met deels goddelijke, deels menselijke eigenschappen voort te brengen.

Misschien is dit wat meer antwoord op je vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een engel is een Geest, onzichtbaar .
Maar de mogelijkheid is groot dat zij een fysiek/menselijk lichaam kunnen aannemen.

En dan hadden zij waarschijnlijk wel de mogelijkheid om kinderen te verwekken.

In genesis hfst 19 is er het verhaal van Lot.
Hij maakte een maaltijd klaar voor 2 engelen en at met hen.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Genesis19%3A1-3&id42=1&id18=1&id47=1&id37=1&id16=1&id35=1&id17=1&l=nl&set=10

Ook hier is mogelijkheid groot dat deze engelen een fysiek lichaam hebben aangenomen want zij aten samen met Lot. Vers 5 laat zien dat de ze werden aanzien als mannen.

Uit de evangelieverslagen blijkt dat een demoon(gevallen engel) bezit kan nemen van een mens.

Het is misschien ook mogelijk dat zij via deze weg voor nageslacht hebben kunnen zorgen.

De bijbel is er niet geheel duidelijk over, alleen dat zij hun oorspronkelijke positie hebben verlaten. Judas