Waar kan ik vragen stellen over het Geloof

Mijn inmiddels ex vriend heeft me verlaten omdat hij erg gelovig is geworden. Sindsdien heb ik veel vragen over dit onderwerp en vroeg me af of er een soort chat iets is om met gelovigen te kunnen communiceren en wellicht wat antwoorden te krijgen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk geloof?
Google "het geloof" van jouw ex-vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nog 6 dagen, en inmiddels 3 gelovigen die je willen helpen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Goeie Vraag? ;-) Of gaan PB'en via GV met gelovigen, die zijn er hier zat, van allerlei verschillende geloven. Laat maar horen als je iets wilt weten hoor, das geen probleem :-) Om welk geloof gaat het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan misschien ook wel wat van je vragen beantwoorden. Als ze tenminste over de Bijbel gaan en niet speciaal over 'het geloof van je ex-vriend'.

Antwoorden (6)

is afhankelijk van welk geloof je over praat

Toegevoegd na 21 minuten:
als je het over het christelijk geloof hebt kun je mailen naar megamatch@eo.nl, of geloofsvragen@christenpagina.nl of info@bijbelvragen.nl
maar een echte chat ken ik niet...

Toegevoegd na 22 minuten:
een vraag aan mij persoonlijk stellen kan ook altijd, ik ben dan walliswaar biologie docent maar wel een gelovige

Toegevoegd na 37 minuten:
misschien heb ik toch nog een goede site voor je gevonden...
...je moet je alleen even inloggen
http://forum.gkv.nl/forum/login

Toegevoegd na 38 minuten:
misschien heb ik toch nog een goede site gevonden
namelijk ...
...http://forum.gkv.nl/forum/login
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Christendom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gkv = artikel 31, daar ga je niet naartoe voor geloofsvragen maar vecht je theologische ruzies uit. kuyper vs schilder heeft niks met het geloof te maken maar theologie zonder gevoel.
Meld je aan voor de Alpha cursus, en je hebt 10 avonden waarin het Christelijke geloof word behandeld. Daarin kun je ook nog vragen stellen. Word over het algemeen als erg prettig ervaren. Ik heb er zelf eentje geleid.

Je mag ook contact opnemen met mij mocht je het via email willen, maar ik ben maar 1 persoon met 1 visie.

Als je een ander geloof bedoelt weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af over welk geloof je het hebt. Mensen die vragen hebben over de islam kunnen terecht bij de onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En weer een min voor een antwoord vanuit de islam. C+ maar weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
ik kan je een hele goede tip geven. Ga eens langs bij de kerk die je aanspreekt, of die je vriend aan spreekt, en vraag of er een discussie groep is. Dat doe ik ook. Kom je toevallig uit de kop van noord holland?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel achter je ex vriend aan.. bezoek dezelfde kerk en als jullie voor elkaar bestemd zijn gaat zijn hart vanzelf weer voor je open. Weet zeker dat je er welkom bent.

Maar een goed boek om te lezen is ieder dag met God van David Maasbach ( ook te zien op SBS 6 zondag 09.00 uur ) en het nieuwe testament.

In dit boek behandeld hij per pagina een ander onderwerp en het is daarom zeer divers.

Als je verder wilt vragen mag je me ook een persoonlijk berichtje sturen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar het woord 'gelovigen' is wel erg breed. Misschien kun je het best je (ex-) vriend toch weer opzoeken en met hem gaan praten, als je vragen hebt over zijn geloof.