Het is 'wollah' en betekent 'ik zweer' (op Allah)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je het Walhalla.
Dat is het zogenoemde paradijs. Een soort hemel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
K vind een min een beetje overdreven, ik vind t niet zo gek dat je dit zegt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En even voor de gene die de min gegeven heeft: als je zo wijs bent om te minnen leg dan ook even uit waarom, dan weet gootje ook wat er mis is!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de min niet gegeven, maar lijkt me dat die persoon dat gedaan heeft omdat het antwoord niet goed is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap ik maar t is duidelijk dat gootje de vraag verkeerd begrepen heeft, leg dan ff uit wat er bedoeld word, het is niet zo gek dat dit verkeerd begrepen word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet zo gek, maar waarom zou je daar geen min aan mogen geven? Ik vind wel dat er wat hysterisch gedaan wordt over die minnetjes. Ik vind het juist veel storender als mensen met foute antwoorden toch plusjes krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat mij niet om de minnetjes, het gaat mij erom leg het even uit dan weet iemand wat ie fout doet... Ik doe niet hysterisch over minnetjes ze zijn er doen voor niets en ik geef ze ook, maar ik leg wel altijd uit waarom ik min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat jij per se hysterisch hierover doet. (nou ja, een beetje dan, want 2 uitroeptekens in je 2e reactie :P) Maar mensen moeten een minnetje gewoon niet persoonlijk nemen. Als ik het niet eens ben met een antwoord, ook al is het antwoord wel goed, dan kan ik natuurlijk gewoon een minnetje geven. De uitleg moge duidelijk zijn, ik ben het niet eens met je antwoord. Wat jij eigenlijk wil is iemand met wie je dan in discussie kan, zoals nu ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha neee !!!!! :p maar ik geef soms een antwoord, krijg een min en dan denk ik wat is er fout aan, ik wil daar dan ook van leren.. Snapje ??? Hahaha :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hatseflats +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 't antwoord ook gemind, omdat antwoorder de vraag duidelijk verkeerd heeft begrepen. Dit antwoord is dus totaal niet waardevol en daar zijn tenslotte de minnen voor om dat aan te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het antwoord gemind, omdat gootje08 duidelijk niets van de Islam weet, en dus maar een antwoord geeft op een vraag waar ze dus geen antwoord op weet, waardoor het een onwaardevol en best dom antwoord is.
>>Trefwoord
Het is een Arabische term, die zoveel betekent als "Ik zweer het op God/Allah".
Het wordt vaak gebruikt als uitroep als je iemand niet gelooft of om je eigen opmerking te versterken als je verwacht dat anderen jou niet geloven.
(Zoiets al "Echt waar!?")

Engelstalig voorbeeld:
Hassan: Who Scored first in the game?
Hamoody:I did, walla i did!
Ahmed: Yea walla he did.
Hassan: Thats bullshit! Walla u didn't
Hamoody: Walla i did, cuz ill kill you in b-ball too!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voila! Uit het Frans en betekent; precies of zo is het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhuh... heb je wel gelezen dat het trefwoord Islam is en dat wAllah anders geschreven is dan Voila??
Bij God (Arabisch: wAllah , والله) is een Arabische uitdrukking betekent "(Ik zweer) bij God". Het wordt gebruikt voor de nadruk op een belofte of voor geloofwaardigheid. Het wordt beschouwd als een zonde onder moslims om het te gebruiken bij een leugen.

Ook zijn er moslims die zeggen dat dit een van de weinige geldige manieren van het maken van een belofte. De varianten "Ik zweer op mezelf" of "Ik zweer op de H. Qur'aan" of "Ik zweer op het graf van mijn moeder" zijn niet toegestaan. Wel kan men zeggen: "Ik zweer het op Dedegene die mijn ziel bewaart " (namelijk God).

Een alternatief is Wallaahi : "Bij mijn God". Niet-Arabische bevolkingsgroepen in Afrika zeggen 'wallai' als variant.

Een andere betekenis is "Echt waar?","Is dat zo?" Dat verwijst naar "Zweer je op?" en wordt gebruikt in het gesproken Arabisch. Ook ). Deze betekenis wordt ook in de modern Hebreeuws slang (plat, jongerentaal) gebruikt.

Ook wordt wAllah uitgesproken als wollah. Bij 'wAllah' is het respectvol om de hoofdletter A van God (Allah) te behouden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dedegene=Degene