wat betekend walla nou eigenlijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is 'wollah' en betekent 'ik zweer' (op Allah)

Waarschijnlijk bedoel je het Walhalla. Dat is het zogenoemde paradijs. Een soort hemel.

Het is een Arabische term, die zoveel betekent als "Ik zweer het op God/Allah". Het wordt vaak gebruikt als uitroep als je iemand niet gelooft of om je eigen opmerking te versterken als je verwacht dat anderen jou niet geloven. (Zoiets al "Echt waar!?") Engelstalig voorbeeld: Hassan: Who Scored first in the game? Hamoody:I did, walla i did! Ahmed: Yea walla he did. Hassan: Thats bullshit! Walla u didn't Hamoody: Walla i did, cuz ill kill you in b-ball too!

Voila! Uit het Frans en betekent; precies of zo is het.

Bij God (Arabisch: wAllah , والله) is een Arabische uitdrukking betekent "(Ik zweer) bij God". Het wordt gebruikt voor de nadruk op een belofte of voor geloofwaardigheid. Het wordt beschouwd als een zonde onder moslims om het te gebruiken bij een leugen. Ook zijn er moslims die zeggen dat dit een van de weinige geldige manieren van het maken van een belofte. De varianten "Ik zweer op mezelf" of "Ik zweer op de H. Qur'aan" of "Ik zweer op het graf van mijn moeder" zijn niet toegestaan. Wel kan men zeggen: "Ik zweer het op Dedegene die mijn ziel bewaart " (namelijk God). Een alternatief is Wallaahi : "Bij mijn God". Niet-Arabische bevolkingsgroepen in Afrika zeggen 'wallai' als variant. Een andere betekenis is "Echt waar?","Is dat zo?" Dat verwijst naar "Zweer je op?" en wordt gebruikt in het gesproken Arabisch. Ook ). Deze betekenis wordt ook in de modern Hebreeuws slang (plat, jongerentaal) gebruikt. Ook wordt wAllah uitgesproken als wollah. Bij 'wAllah' is het respectvol om de hoofdletter A van God (Allah) te behouden. Toegevoegd na 1 minuut: Dedegene=Degene