God is zo groot, dat één beschrijving onvoldoende is.

Als mens kun je je aan al die beschrijvingen laven. De "Barmhartige": barmhartigheid is een deugd, daar kun je dus naar streven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kende Osama bin Laden er zeker maar 98.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk nog wel een paar minder ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken de andere 97 niet, dus ik deed maar een gooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet, maar ik doe er een gooi naar dat er wel meer positieve eigenschappen zullen zijn die genoemde persoon ontbeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OntbeerT???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er iets mis met mijn spelling, of doel je op het feit dat hij dood is en ik beter "ontbeerDE" had kunnen schrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1=nee.2=ja!

Andere antwoorden (2)

In werkelijkheid heeft God honderd namen, maar de honderdste naam is verborgen - want die is Allah. In sommige tradities is er zelfs sprake van duizend namen; een manier om aan te duiden dat de namen van God even talloos zijn als Zijn kwaliteiten.
Elke naam beschrijft een speciaal kenmerk. Bij het uitspreken van zo'n naam denkt een moslim aan de zegening die dat kenmerk meebrengt. Want het ideaal van de islam bestaat erin de deugden van Allah te realiseren. Door het herhalen van de mooie namen van God worden de belangrijkste wegen ingeslagen om dat doel te bereiken.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat Allah gewoon "God" betekende (oftewel "Machtige")
Als je alle 99 namen leerd inclusief betekenis en je onthoud dat. Kom je op de dag des oordeel. Zonder enige moeite in de hemel. Dit is een voordeel daarvan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus verder mag je alles doen wat Allah verboden heeft, als die namen ,maar uit je knar leert?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat dat zo is?, Wa Allahoe A3lem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op wie reageer je Karimaa?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat dit het goede antwoord is ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mij koolmees. Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: There are ninety-nine names of Allah; he who commits them to memory would get into Paradise. Verily, Allah is Odd (He is one, and it is an odd number) and He loves odd number. And in the narration of Ibn 'Umar (the words are):
"He who enumerated them." en.wikipedia.org/wiki/Names_of_God_in_Islam