waarom is er zoveel vooroordeel over Jehova getuigen terwijl mensen niet eens echt weten wat ze geloven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Oorzaak is inderdaad dat mensen niet de moeite nemen om eens een keertje naar hen te luisteren. Heb hen zelf al een hun verhaal laten doen. Helaas bleek hieruit dat een aantal vooroordelen wel degelijk kloppen.

Het zijn fundamentalisten en vergelijkbaar met verslaafden, in die zin, dat het zielig is maar wel hun eigen zaak. Als ze aan de deur komen sta ik ze niet te woord, Voor ze hun mond opentrekken doe ik de deur dicht. Als jongere ben ik ook in hun web van onzin terecht gekomen en ik weet uitstekend waarover ze praten. Ze praten onzin en ik heb geen enkele behoefte hen over te halen hun geloof te verlaten.

De waarheid kan hard aankomen. Geconfronteerd worden daarmee ook. Mensen zijn gevoelig hoe anderen over hen denken. Als het niet door de massa als populair word gezien en aanvaard, zal men het vermijden dingen te doen die andere mensen veroordelen. Voer voor tegenstanders is altijd dan de verhalen van ex-personen. Na een huwelijk en echtscheiding met de nodige perikelen, zal de ex niet altijd positief praten over de ander. Omdat Jehovah's Getuigen dingen doen, zeggen en geloven dan anderen zijn ze niet populair. Objectieve beoordeling kan alleen als je in de materie verdiept en niet alleen verhalen gelooft die er worden verteld. Zelfs beweringen in de media van andere onderwerpen, waar ik zelf ooggetuige van was of van dichtbij heb meegemaakt, bleken vol met halve waarheden te zijn. Mensen plakken een verhaal aan vast en op den duur is het hele verhaal overtrokken. De reden dat er daarom zoveel vooroordeel is, is omdat mensen liever naar meningen van anderen luisteren, dan zich van de de waarheid in zaken op de hoogte laten brengen. Overigens was Jezus tussen zijn zijn eigen volk niet populair en bestonden ook vooroordelen over hem, ingegeven door degenen die hem haatten, de Schriftgeleerden en Farizeeën.

Vooroordelen ontstaan per definitie bij gebrek aan kennis van de waarheid. Jehova getuigen verkondigen hun geloof actief, door langs de deuren gaan. Die actieve manier staat veel mensen niet aan. Ze hebben er niet om gevraagd dat er iemand voor de deur staat en dan hebben ze vaak ook geen zin meer om te luisteren.

Bij de vooroordelen over Jehova getuigen gaat het niet om wat die geloven. Het gaat meer om het in gevaar brengen van de volksgezondheid door medische hulp en inentingen te weigeren. Vervolgens het opdringen van hun geloof bij mensen thuis met de "voet tussen de deur" blijven aandringen dat mensen "hun" geloof moeten gaan aanhangen. Ik ben zelf atheist maar vindt dat ieder zelf moet kunnen geloven wat zij willen ,maar dat dan wel op zo'n manier dat ze hun geloof niet opdringen, opleggen,afdwingen en respecteren dat andere dus niet willen geloven of juist een ander geloof aanhangen. Toegevoegd na 1 minuut: en andere niet in gevaar brengen hoort er nog achter

ik denk dat de meeste mensen wel weten wat ze geloven omdat ze dat iedereen ze wel eens aan de deur heeft gehad. verder bestaat dé Jehova's getuige niet. zo hebben wij hele nette mensen a/d deur gehad waar we verschillende gesprekken mee gehad hebben, waarbij we elkaar hebben geprobeerd te overtuigen. wat uiteindelijk niet lukte, maar wel goed uit elkaar gegaan. nix geen opdringerig gedoe. terwijl dat soms wel zo is! dat ze je bijna niet uit laten praten, en niet naar je willen luisteren ook als je zegt dat je al gelooft. ik denk dat mensen door zulk soort ervaringen vooroordelen krijgen.