Wat zijn goede argumenten om Kerstmis niet te vieren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

-Het is door de paus ingesteld. -Jezus riep niet op Zijn geboorte te gedenken, maar Zijn dood. -Het is niet eens in de buurt van de juiste datum, (de herdertjes liggen niet in het veld 's nachts in december, ook niet in Israel) -Een boom met lampen is milieu-onverantwoordelijk en heeft ook niets met Jezus' geboorte te maken.

Niet gelovig zijn Het kerstfeest te commercieel vinden Geen vrienden/familie hebben om samen te vieren Moeten werken

een goed argument...dat je jehovahs getuige bent geworden...

onverwachts moet je werken. je bent ziek.

Ga werken in de zorg! Dan heb je altijd een goed argument!

De beste reden vind ik nog steeds de meest eerlijke. "ik voel mij niet in kerststemming / feestelijke stemming, en wil het daarom niet vieren". Soms vul ik dat nog aan met: "het doet mij goed om het niet te MOETEN vieren, om gewoon rustig thuis te zijn en zuurkool te eten" Meestal begrijpt men dan prima dat een jaartje zonder Kerst geen ramp is. Voor mij in elk geval niet.

Geen zin hebben in het opgefokte commerciële gedoe dat het geworden is. Dat zal je geen goede smoes aan de hand doen om het kerstdiner bij je ouders te mijden, dan zul je toch echt iets moeten bedenken dat op je eigen situatie slaat. Als het niet om jou gaat maar als het meer een vraag is als 'waarom viert toch niet iedereen dit?!' - heel simpel, ik heb geen zin om mijn huis nep-gezellig te maken als ik verder toch niets aan kerst doe. Het hele feest stamt van midwinter en dat spreekt me nog wel redelijk aan, maar ik zie snel genoeg dat het weer langer licht begint te worden rond die tijd.

Je moet werken. Je vindt het te commercieel. Je houdt niet van een dennenboom in huis. Het kost je teveel geld. Je vindt er niets aan. Je vindt het een vreetfestijn en wil hier niet aan meedoen. Je vindt het verspilling.

Besluiten om eindelijk niet meer mee te gaan in die 'opgefokte' commerciële happening waarin het Kerstfeest is verzeild geraakt....

Je hebt er geen zin in Je hebt er geen tijd voor Je vindt het onzin Je hebt het er moeilijk mee Je vriendin/vriend wil niet Je hebt er geen geld voor (over) Toegevoegd na 46 seconden: Eigenlijk is elk argument goed. Als je geen kerstmis wilt vieren, dan doe je dat toch gewoon niet...

Geen reden hebben om het wel te vieren

Heel slecht reageren op verplichte gezelligheid. Liever alleen zijn. Overtuigd Moslim zijn.

alleen willen zijn moslim zijn hindoe zijn depresief zijn

Met vakantie zijn.

Omdat kerstmis zoals we het nu kennen een verzonnen verhaal is. ;-)

Je gaat op wintersport, dus dit jaar wordt er geen Kerstmis gevierd.

Vanwege het commerciële er omheen, de onechtheid, en het kunstmatige lief zijn voor elkaar. De goede doelen spinnen er goed garen mee rond kerst, zij krijgen veel extra geld, doordat mensen hun schuldgevoelens willen afkopen voordat het jaar verstreken is. Kerst is een feest van licht liefde en vrede, en het geeft een boodschap voor het hele jaar, om bewust en goed met onze medemens om te gaan, en niet alleen met kerst.

Als je op vakantie bent in Iran.

Een groot inlevingsvermogen in het leven van de kalkoen.

Omdat je Kerst-misT! Je zegt gewoon, ben het vergeten.. tijd vliegt ook zo snel!

Het te commerciel vinden netzoals sommige mensen niet meedoen aan valentijn..

Een argument kan zijn dat je niet in sprookjes geloofd en je geen reden ziet om het te vieren... ...maar 't kan best gezellig zijn natuurlijk ;)

Omdat je - dat niet wilt - iets leukers te doen hebt - gewoon iets anders te doen hebt - moet werken - moet studeren, want vlak na de vakantie heb je een heel zwaar tentamen - moet studeren, want je moet je scriptie na de vakantie inleveren - het niet over je hart kan verkrijgen om feest te vieren en zoveel te eten terwijl er heel veel mensen zijn die dat niet hebben - uit wil proberen hoe het is voor mensen die eenzaam zijn met de kerst - ook al het suikerfeest en het lichtjesfeest hebt gevierd en je bent nu even uitgefeest - waarschijnlijk op dat moment je autosleutels/scootersleutels/ov-jaarkaart kwijt bent en je wilt voor niemand tot last zijn - een heel belangrijk telefoontje verwacht uit het buitenland en je weet niet hoe laat diegene gaat bellen - het onzin vindt om 1 keer per 'gezellig' te gaan zitten zijn - er geen zin in hebt - onlangs hebt ontdekt dat je een allergische reactie hebt op lekker eten/familiaire visite/christelijke feestdagen

Het gedoe rond kerst begint veel te vroeg,ik ben het al helemaal zat voordat het ook daadwerkelijk Kerstmis is. Het kappen van al die bomen voor die paar dagen,not done!En het produceren van de kunststof varianten maakt het er ook niet veel beter op. Excessief gebruik(of eigenlijk misbruik)van elektriciteit ,lampjes die ook alweer veel te vroeg overal branden. En was het ook niet zo dat er veel te veel voedsel wordt weggegooid?Ben benieuwd hoe dat dan dit jaar zal gaan met de overvolle winkelwagens,belandt de inhoud daarvan nou daadwerkelijk in die toch al veel te bolle buiken(werden we met z'n allen niet ook al veel te dik?)of toch maar in de vuilcontainers omdat onze ogen toch weer groter waren dan onze magen?

Tenzij je zwaar depressief of halfdood bent is er geen enkel argument goed genoeg om Kerstmis niet te vieren. Omdat Kerstmis het gezelligste feest van het jaar is en je helemaal niet gelovig behoort te zijn of met horden mensen tezamen moet zitten, neen, je kan ook met zijn tweetjes op een heel persoonlijke manier Kerst vieren.

Dat je dit jaar het geld aan goede doel gaat schenken.

Financiële kant,geen geld om extra uitgaven te doen of je voel je niet zo lekker.