Mag je vrienden worden met de advocaat van je tegenstander/ex b.v. FB?

Stel, je heb een viergesprek en je tegenstander/ex komt met een advocaat die je jaren geleden ontmoet heb met het uitgaan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K
tinus1969
5 jaar geleden
Een zorgvuldige advocaat zal zo’n verzoek tot FB vriendschap weigeren.

Antwoorden (1)

Voor een advokaat is het niet netjes om (buiten de officiele momenten) contact te hebben met de wederpartij, en vanaf een bepaald punt zelfs in strijd met zijn gedragscode.
Stuur hem een berichtje dat je hem graag nog eens wilt ontmoeten zodra de zaak is afgerond, zou ik zeggen.
Nog beter: wacht daarmee tot de zaak echt is afgerond, en breng hem nu niet in de problemen.