Waarom krijg ik een erectie als ik ruzie heb met mijn vriendin of als ze huit.?

Ik merk als ik ruzie heb met mijn vriendin dat als wij aan het praten zijn. Ik een erectie krijg. Ook als zij huilt en ik knuffel haar dan krijg ik ook een erectie. Weet iemand waardoor dit komt?

een jaar geleden
in: Relaties
9.4K
Ritsuka
een jaar geleden
Door de adrenaline?
Castle
een jaar geleden
Heb je dan ook bepaalde gevoelens? Voel je dan misschien seksueel opgewonden of juist niet? Misschien voel je in een machtspositie? Welk gevoel gaat dus gepaard met die erectie?
Dave
een jaar geleden
Nee ik heb er geen bepaalde gevoelens bij. Bijv: m'n vriendin moest huilen. Toen ik haar trooste kreeg ik een erectie, maar niet opgewonden. Nog een voorbeeld: laatst hadden we ruzie en was ze boos. Toen knuffelde ik haar en kreeg ik een erectie terwijl we eigenlijk beide super boos waren.( ik knuffel haar vaker zonder erectie te krijgen)
SingingCoyote13
een jaar geleden
https://www.allesoverseks.be/spontane-erectie hier staat van alles erover

Antwoorden (1)

Dacryphilia (ook bekend als dacrylagnia) is een vorm van parafilie waarbij men opgewonden raakt door huilen van een partner. De term komt van de Griekse woorden dacry- wat 'tranen' betekent en philia wat 'liefde' betekent. Er is hier nog niet veel onderzoek gedaan. In een onderzoek uit 2014 werden zes mensen met dacryfilie geïnterviewd en drie van hen hielden ook van SM.

Andere verklaring: als je haar ziet huilen of emotioneert in een ruzie, kan dat ook bepaalde oergevoelens prikkelen om haar te beschermen. Deze gevoelens van mannelijkheid kunnen dan bijvoorbeeld een erectie opwekken.
een jaar geleden