Hoe krijg je de vlam / spanning terug in de relatie(niet seks gerelateerd)?

Mijn vriend en ik hebben ondertussen al 4 jaar een relatie. Onlangs hebben we ontdekt dat we niet echt meer spanning / een vlam hebben en alles een beetje gewoontjes word. Logisch na zo'n lange tijd al samen te zijn, maar samen zoeken we toch iets om het iets terug te krijgen. Ik heb get internet al afgezocht, maar daar gaat het enkel om de spanning in bed terug te krijgen, en das niet perse wat we zoeken / nodig hebben. Iemand een idee
We wonen niet samen, maar slapen vaak samen en zijn zo'n 4 dagen per week met elkaar.

2 jaar geleden
in: Relaties
2.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Wat doen jullie als jullie samen zijn? Ondernemen jullie activiteiten? Ook afzonderlijk van elkaar?
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Als ik het goed begrijp is de verliefdheid een beetje weg? Geven jullie elkaar wel eens complimenten? Of zeggen jullie wel eens lieve woordjes tegen elkaar. Een simpel welgemeend compliment kan de ander dusdanig van gelukshormonen voorzien dat verliefdheid weer kan terugkeren

Antwoorden (2)

Als de spanning er niet meer is kun je twee dingen dingen. Een nieuwe bron van spanning zoeken bijvoorbeeld wel bij elkaar gaan wonen of samen bijvoorbeeld een lange reis maken etc. Maar je kunt ook gewoon de verveling aanvaarden in de hoop dat daar een verdieping en andere intimiteit ontstaat. Combineren is natuurlijk ook mogelijk.
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Naar mijn idee hoeft het niet eens met 'grote' dingen als gaan samenwonen of lange tijd op reis gaan. Kleine(re) dingen als elkaar regelmatig verrassen met bijzondere, persoonlijke cadeautjes of dagjes-weg lijken mij al voldoende om de relatie weer een stuk leuker te maken.
Je zou samen een nieuwe hobby kunnen nemen. Bijvoorbeeld koken. Neem een kookcursus die je samen kan doen. Eventueel sporten zoals squash, tennis of bowlen of iets meer creatiefs zoals kleien, weven, schilderen, bouwpakket, etc. Het is maar net wat bij jullie past zolang er maar passie in komt. Je iets kunnen zoeken waar jullie beide een uitdaging in kunnen hebben.
2 jaar geleden
Ritsuka
2 jaar geleden
Allebei een eigen hobby is ook belangrijk. Niet altijd aan elkaar geplakt zitten, maar af en toe ook je eigen ding doen.
Castle
2 jaar geleden
Ze zijn vier van de zeven dagen samen en dus drie niet. Dan zullen ze vermoedelijk (denk ik) dan toch ook een eigen ding hebben.
Antoni
2 jaar geleden
Mij lijkt een hobby als bijvoorbeeld stijldansen of zelfs een massage-cursus wat passioneler en intiemer dan een kookcursus, samen sporten of een creatieve hobby.
Castle
2 jaar geleden
Het is net wat bij iemand past (zoals ik in mijn antwoord aangaf). Ik zelf hou bijvoorbeeld niet van massage en stijldansen.