Waarom lukte het mij moeilijk om een condoom af te rollen?

Ik wou het doen met mijn vriendin.
Ik dacht dat het condoom goed er rond zat ik probeerde het af te rollen maar ging niet met moeite .
Ik vond niet echt de buiten en binnenkant

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
Antoni
3 jaar geleden
In de gebruiksaanwijzing staat duidelijk vermeld hoe je een condoom goed moet gebruiken. Lukt het niet met een, gebruik dan een andere.
liveisgreat
3 jaar geleden
Sommige merken zijn gewoon ultra lastig, en in de hitte van de strijd is dit niet echt bevorderlijk om hem dan goed aan te krijgen. Neem een grote maat dat gaat beter, en spant sowieso nog genoeg. En je kan misschien met goedkope condooms oefenen (dus niet als je seks hebt maar op jezelf) hoe je hem uitrolt (bv op een vinger). Dan ben je als het zover is een beetje geroutineerd.

Antwoorden (1)

Een condoom dat net uit de verpakking komt, zit bijna helemaal opgerold, op het puntje na. (Het lijkt nog niet op een condoom; er komt nog wat 'Ikea-inzicht' bij te pas.)
Het puntje van het condoom ziet er op de afbeelding van
https://www.condoomfabriek.nl/nieuws/deze-6-fouten-moet-je-niet-maken-als-je-een-condoom-gebruikt/ uit als een doorzichtig rose mutsje.
De ring van de nog opgerolde condoomschacht ligt als het goed is rond de buitenkant van het mutsje.

Je kúnt die ring echter gemakkelijk met je vingers pakken en het mutsje door de ring heen de andere kant op duwen. Dan zit de ring aan de bínnenkant van het mutsje, en als je het condoom zó probeert af te rollen over een stijve penis, dan lukt dat niet goed. Je hebt het condoom dan binnenstebuiten. En je bent blijkens “fout 4” echt de enige niet die hier uit zijn rol valt!

Je moet dus vóór het omdoen even checken of de ring aan de buitenkant van het mutsje zit. Het mutsje krijgt wat vorm door er losjes even tegenaan te blazen. Dan zie je beter of de ring echt rond de buitenkant van het mutsje zit.

Hoe je het mutsje (puntje of tuitje) bij het omdoen gemakkelijker dicht kunt houden, is ook nog te zien op dit filmpje https://youtu.be/1o1lxM4BXp4 .

Nu weet je de ins and outs. Het gaat erom goedgemutst te beginnen!