Ik voel me heel ongelukkig thuis en wil graag bij mijn vriendje wonen. Is dit mogelijk?

Wat extra informatie over mij: Ik ben 17 en word 18 in augustus. Ik ben al meer dan 1 jaar samen met mijn vriendje en ben nooit gelukkig geweest thuis. Ik ben opgegroeid zonder vader en mijn moeder zie ik nooit want ze werkt van s'morgens tot S'avonds. Ze is advocaat dus ik woon bij mijn oma. Ik heb nog een halfzus van 4 jaar die ook met mij en mijn oma woont. Ik heb nooit een goeie band gehad met mijn moeder? We kunnen niet normaal tegen elkaar spreken. Ze moet altijd roepen tegen mij of ze negeert me. Ik vind ook van mezelf dat ik geen stout kind ben of zo. Ik was, kook, poets, zorg voor mijn zus en studeer en ik heb vrij goeie punten ( Ik ben in het 5 de en doe de richting economie-moderne talen ASO) .
Ik heb nooit een nacht geslapen bij mijn vriendje. De enige dag wanneer ik iets mag doen is vrijdag na school en heeeeeeeeeeel misschien maar dit gebeurt bijna nooit. Zaterdag.
Ik ben heel vaak alleen met mijn zus dus ik moet altijd voor haar zorgen en ook al is het mijn kleine zusje vind ik niet dat het mijn taak is om voor een kind te zorgen. Ik vind ook dat er heel veel ongelijkheid is tussen ik en mijn zus zoals bv: Ik vraag aan mijn moeder om zaterdag met haar boodschappen te doen. Ze wilt niet maar ze neemt wel mijn zus mee en koopt haar allemaal koekjes en chips en allemaal dingetjes dat ik ook zelf lekker vind. Ik mag daar niet aankomen want das van mijn zus. Is het mogelijk om op mijn 18 de te verhuizen bij mijn lief? Wat moet ik allemaal doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Relaties
3.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Andere voorbeelden zijn ook bv als ik een 6/10 haal voor een toets dan zegt mijn moeder dat ik niks ga doen later in mijn leven. Mijn kindergeld houdt zei bij dus ik vraag me ook af als ik aan dat geld mag aankomen. Als ik rustig met haar probeer te spreken of vraag als ik een nachtje zou mogen doorbrengen bij mijn vriendje dan word ze kwaad en scheldt ze mij uit zoals bv. Hoer, nietsnut en je dient voor niks, Je bent een teleurstelling,..
Ik voel me echt zo slecht thuis. Ik ben altijd opgesloten in mijn kamer omdat ik me zo slecht voel en ween bijna elke avond tot ik in slaap val
Rieneke1
3 jaar geleden
Maak een afspraak bij maatschappelijk werk, die kunnen je verder helpen/ begeleiden. Succes en sterkte!

Antwoorden (3)

je wilt nu graag alleen maar antwoorden dat het goed is om bij je vriend te gaan wonen, maar dat kun je alleen zelf het best beantwoorden. officieel mag zodra je 18 bent.
maar blijf voor je zelf denken en afvragen wat het beste is en laat het geen vlucht zijn.
je kunt je ook op je eigen toekomst richten, of je nu wel of niet bij hem gaat inwonen, blijf bij jezelf nadenken wat jij wilt met je leven.
maak er wat van en probeer zoveel mogelijk ook te genieten.
laat het gedrag van een ander niet jouzelf beinvloeden.
ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, voor zijn daden en gedrag.
denk na wie jij wilt zijn en handel daarnaar.
probeer zo goed mogelijk te zijn, daar voel je je zelf het meest gelukkig bij
wees vriendelijk en heb respect, vooral ook naar jezelf.
en soms gewoon een duik nemen (in het leven)
succes
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk dat je in België woont, niet in Nederland, klopt dat? In Nederland ben je als je 18 bent meerderjarig, en mag je wonen waar je wilt. Maar: hoe ga je jezelf onderhouden? Waarvan betaal je je huur, je verzekeringen, je eten? Ik weet niet wat je plannen voor volgend jaar zijn: moet je nog een jaar middelbare, of kun je gaan studeren of werken? (Maar ook dan verdien je waarschijnlijk niet meteen genoeg om zelfstandig (samen) te wonen....) In ieder geval zou ik eens iemand zoeken bij wie je terecht kunt met je verhaal. Een vertrouwenspersoon op school, of je huisarts? Wat je moeder doet en zegt mag niet! NATUURLIJK ben je net zoveel waard als ieder ander mens!!! En je oma, waar is die dan - als jij moet oppassen en het huishouden doen?
3 jaar geleden
Heel sneu voor je, dat je in deze situatie zit. Praat erover met je huisarts of een leraar. Zij kunnen je adviseren. Ik beng er bang voor, dat je wilt gaan samenwonen, omdat je je nu ongelukkig voelt. Dit mag natuurlijk nooit de basis van samenwonen zijn. Ik ben er ook bang voor dat je moeder tot over de oren in haar werk zit en dat ze daardoor zo kortaf tegen je is. Vraag snel hulp, dan komt er ook snel verandering in deze situatie. Het is in ieder geval fijn dat je studieresultaten goed zijn, klasse! Je komt er wel!