Kan ik een soa (hpv) krijgen van mijn vriendin terwijl wij al 5 jaar samen zijn.?

Kan ik een soa (hpv virus) krijgen van mijn vriendin terwijl wij al lang samen zijn of kan het ook anders overgedragen worden? Of zal dit betekenen dat er word vreemdgegaan.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Relaties
12.5K
tinus1969
4 jaar geleden
Waarom denk je dat je besmet bent met hpv?
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.andc.tv/item/body-mind-health-sport-baarmoeder-mythes-deze-10-dingen-moet-je-weten-over-hpv
6.Het virus komt voor op alle leeftijden, en kan zelfs zo'n 20 jaar in je lichaam blijven hangen. Als je al jaren samen bent met je partner en hij blijkt HPV te hebben, betekent dit dus niet gelijk dat hij is vreemdgegaan. 4.Als je besmet bent met HPV heb je meestal geen last van symptomen. Het kan dus zomaar zijn dat je het virus meedraagt zonder dit te weten. Zo nu en dan een check-up bij de huisarts is daarom altijd verstandig. https://www.womenshealthcarecenter.nl/nieuws/wat-als-je-uit
Omdat het virus via seks wordt overgedragen, denken vrouwen soms dat het HPV-virus een soa is en vragen ze zich af of hun partner is vreemdgegaan. Begrijpelijk. maar niet nodig. Het virus is namelijk geen soa. En omdat HPV-ontstekingen zo vaak voorkomen. twijfelen sommige artsen of het virus ook echt alleen door seks wordt overgedragen.

Antwoorden (2)

Het HPV virus is een van de makkelijkst overdraagbare seksuele aandoeningen.
Die kan uiterst makkelijk via non-seksueel contact, of via handdoeken worden overgedragen.

Het kan dat er wordt/is vreemdgegaan.
Dan moet je nagaan of je vriendin:
-Vaker alleen of met vriendinnen uit gaat/ging
-Soms of vaker bij een vriendin blijft/bleef slapen.
-Regelmatig moet/moest overwerken.
Plus nog een aantal andere in Bron2 die op mannen slaat, maar ook voor vrouwen geldt
Als ik jou was, zou ik onverwacht aan de vriendin vragen of je haar telefoon mag door zoeken omdat je nu twijfelt aan haar trouw.
Deblokkeert ze haar telefoon direct en laat ze die door jou nakijken, dan zou ik me niet ongerust maken.
Komt ze met smoezen om dat niet te doen, dan weet je genoeg.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee een hpv virus zit al gemiddeld 10/15 jr bij je voordat het vastgesteld word.
Dus heeft niks met je huidige relatie te maken. Heb t zelf ook mee gemaakt vandaar
Grofweg zegt men dat bij HPV er 2 - 3 jaar de incubatieperiode kan duren. En blijkbaar daarna er nog eens tot 12 jaar over doen voor een uitbraak.
In sommige gevallen doet het immuunsysteem zijn job.
In andere gevallen gaat het een tijdje inactief in het lichaam blijven. In dat geval heb je er geen last van maar kan het wel doorgeven.

Nu zijn er wel meer dan 150 soorten HPV. Welk soort exact ze heeft weet ik niet.
Daar moet je eens met je arts over praten.
---
Over de trouw in je relatie kan ik niet veel zeggen.
Het zou kunnen dat ze iemand anders heeft.
Maar het zou ook kunnen dat ze eens na het zwemmen een handdoek deelde met een vriendin die het heeft.
Toegevoegd op 13 maart 2020 19:07: tekst