Wat moet ik doen als mijn vriend mij mishandelt?

Ik heb een relatie met mijn vriend we hebben meerdere keren sex maar nu doet hij het ook als ik het niet wil. Hij grijpt me bij me kil en begint en soms slaat hij me ook een blauw oog. Ik ben nu heel erg bang voor hem en durf niet meer met hem af te spreken maar hij zei als ik het zou uitmaken of aan iemand zou vertellen dat hij mij en mijn beste vrienden iets ergs zou aan doen weet iemand wat ik nu kan doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Relaties
3.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Zoek hulp, doe aangifte. Ga zo snel mogelijk bij hem weg. Wat zou jij doen als dit bij een vriendin van jou gebeurde?
Pieterke
4 jaar geleden
Zo snel mogelijk bij hem weggaan. Aangifte doen bij de politie. Ander telefoonnummer nemen zodat hij je niet kan bellen en alles opschrijven wat er met betrekking tot hem gebeurt, compleet met datum, plaats enz.

Antwoorden (3)

Àangifte doen. Dit is bedreiging en vergeet niet een paar foto's te maken van bv een geslagen blauw oog.
Niet bang worden door bedreiging dat is de enige manier dat hij jou in zijn macht probeert te houden. Vertel een goede vriendin of je moeder of een mentor op school. Vooral: Doe aangifte.
Schrijf alles op wat er gebeurt en als hij agressief reageert daarna precies opschrijven hoe of wat er gezegd en gedaan is, zodat je dit later kan tonen. Het is een bewijs het is je dossier dat je opbouwt. Zonder heb je weinig om op terug te vallen.
Noteer ook iedere keer dat je aangifte doet, ook al zou de politie niets doen op dat moment, je hebt wel vertelt dat deze figuur je bedreigt en mishandelt.
Ja hij mishandelt jou en jij kunt beter hulp zoeken.
Succes @Anoniem109
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Castle
4 jaar geleden
+
Anoniem109. Even een puntje. Zeg tegen de politie dat het een aangifte is en geen melding. Ze zijn ook verplicht om een aangifte op te nemen. Als je nu geen aangifte doet en documenteert dan zal je vriend alleen maar meer de macht krijgen en je nog meer toetakelen. Als je vriend je dwingt tot seks dan is dit verkrachting. Ook hiervan kun je aangifte doen. Wil je de rest van je leven bang zijn. Neem je controle terug over je leven!
Zoek hulp bij professionele mensen. Bij het Centrum Seksueel Geweld werkt een team van artsen, verpleegkundigen, psychologen, politie én andere hulpverleners samen om jou de juiste zorg, hulp en advies te geven.
We zijn 24/7 bereikbaar via 0800-0188. Bellen met hen is gratis.
Je kunt ook met hen chatten. Dit is veilig en kan anoniem. Zie de link.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn tip is om er met iemand over te praten, gewoon je hart luchten. Je vriend hoeft er niet achter te komen. But kan je hem nog wel een vriend noemen? Eerder een respectloze gast. Onthoud van je waard bent! Niemand mag jou aanraken!