Ik lig in scheiding en ga bij mijn vrouw weg kan ik tijdelijk met mijn wao een briefadres gebruiken?

Weet me geen raad ben door alles heen en nu ik bij mijn vrouw weg ga moet ik me uitschrijven dat ze een uitkering kan aanvragen en de scheiding in gang gezet kan worden.
Ik heb een wao uitkering en heb me ingeschreven voor een sociale huurwoning maar krijg geen urgentie
Kan bij kennissen hier en daar verblijven en bij familie tijdelijk maar heb geen vast adres tijdelijk huis om me in te schrijven bij de gemeente.
Ik heb wel een briefadres aangeboden gekregen bij een stichting hergebruik is dat mogelijk zodat het geen gevolgen heeft voor mijn wao uitkering?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Relaties
3.8K
Antoni
4 jaar geleden
Op dat soort vragen kan je toch antwoord krijgen bij het UWV, de organisatie waarvan je de WAO ontvangt? Daar kan men jou het beste helpen met dit soort vragen. Je kan het UWV bellen via 088 - 898 92 94.

Antwoorden (1)

Als men geen woonadres heeft kan men zich in laten schrijven op een briefadres. In het bovenstaande geval kan het een mogelijkheid zijn bij een Stichting hergebruik Overheid.
Zij moet wel de verplichting op zich nemen te zorgen dat u bekend gemaakt wordt dt er post voor u is. U moet zorgen dat u te bereiken bent door de Stichting.
U dient zich ook binnen drie dagen op dit adres te laten registreren bij de BRP .
Het gaat dus om een adres waar de overheid u kan bereiken. Het is geen woonadres.
Hierbij een bron over een misverstand tussen de UWV en de uitkeringsgerechtigde.
Het is wel uit 2015 maar de inhoud geldt nog steeds.
U blijft recht houden op uw WAO-uitkering als u snel en op tijd de registratie bij de Basis Registratie Personen (BRP) in orde maakt.
https://www.ombudsmanmetropool.nl/Nieuws-Publicaties/researchdocument/1377/Ondanks-briefadres-geen-uitkering-UWV
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb
Toegevoegd op 11 juli 2019 08:53: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat houd dat precies in Basis Registratie Personen (BRP)?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb
Lees dit even.
Omdat u straks geen vast woonadres heeft (u gaat bij familie etc verblijven), moet u naar de gemeente gaan. Uw adres wordt dan tijdelijk het briefadres. Hierdoor komt uw uitkering niet in gevaar. Als u over een tijdje weer een vast woonadres heeft, gaat u weer naar de gemeente waar u dan gaat wonen. Dan worden uw gegevens weer aangepast.
Hoop dat het zo duidelijk is. Anders: trek aan de bel.
Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
O ja, u moet naar de gemeente gaan waar stichting hergebruik gevestigd is.