Kan je de morningafterpil gebruiken nadat je veilig seks had waarbij condoom niet gescheurd is?

Alles ging goed met het condoom alleen kan/mag je morningafterpil gebruiken na veilige seks waarbij het condoom goed bleef en niet gescheurd is? Aangezien zwangerschap voorkomen wil worden

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Relaties
2.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Het kan, maar dan zou ik voor de anticonceptiepil gaan. MAP is een noodmiddel, dat moet je niet regelmatig nemen als het niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat kan maar wat nut heeft het. Zo'n pil is meer bv heb je gedronken en oh eens vrijen geen pil geen condoom want ben je zat dan denk je er niet aan en dan kan die pil nog een redding zijn

Antwoorden (2)

Meestal vergeten mensen dat een condoom niet helemaal bescherming geeft tegen zwangerschappen. Je kan altijd 'geluk' hebben en bij de 2 - 5 ¨% van de koppels zijn waar er toch een zwangerschap uit voorkomt.

Met dat idee in het achterhoofd kan je natuurlijk zo'n pil nemen om er zeker van te zijn dat er geen zwangerschap volgt.

Uit die vraag kan ik opmaken dat je geen andere contraceptiemethode hebt. 5 % is inderdaad een hoog getal. Misschien moet je overdenken om iets anders te gaan gebruiken ( meer bescherming ) want zo'n noodpil is niet gemaakt met de bedoeling om het elke keer te gaan innemen om zwangerschappen te voorkomen.

Een arts kan hier natuurlijk meer over gaan vertellen. Wat is een goede optie voor jou, welke kosten heeft dit,...
4 jaar geleden
Ja natuurlijk mag dat! De morning afterpil is alleen een uiterste redmiddel en is niet handig om vaak te gebruiken. Aangezien het je cyclus verstoort. Als je 100% zeker wilt zijn dat je niet zwanger wordt kan je ook de ‘gewone’ pil gebruiken met eventueel een condoom. Dan ben je er zeker van dat er niets gebeurt. Ook wordt deze (vaak) vergoed door de zorgverzekeraar. Suc6!