Maakt het uit of je de pil voor of na de seks slikt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.3K
ronron1212
5 jaar geleden
De pil slik je elke dag zolang er pillen in de strip zitten dan een week niet en dan weer de volgende strip.
Ritsuka
5 jaar geleden
Alleen na seks slikken heeft geen zin
tinus1969
5 jaar geleden
Heb je de bijsluiter gelezen?

Antwoorden (1)

Als het over de anticonceptiepil gaat dan moet je die elke dag op ongeveer dezelfde tijd slikken. Dan heb je namelijk minder kans dat je het een keer vergeet. Het maakt niet uit of je die dag wel of geen seks hebt, om beschermd te zijn tegen zwangerschap moet je gewoon elke dag eentje innemen (of drie weken achtereen en dan een week niet als je een stopweek wilt of moet houden).
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Achteraf een anticonceptiepil slikken heeft geen effect op de feutus. Zo ja, dan zou het een abortuspil zijn.
Amadea
5 jaar geleden
Dat is verwarrende informatie, teusvh. De anticonceptiepil voorkómt een eisprong en daarom kan er geen eitje vrijkomen om te worden bevrucht. Slik je geen pil en is er onbeschermde gemeenschap geweest, dan is de enige manier om een eventuele bevruchting niet verder te laten gaan de volgende dag een morning afterpil in te nemen.