Wanneer is de gemiddelde leeftijd van iemands eerste zoen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
51.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi Soof,
Ik denk dat dit niet in een gemiddelde valt. Het is namelijk wanneer de persoon denkt er klaar voor te zijn. Het kan natuurlijk ook als "uitproberen" zijn maar let er dan op dat je er geen spijt gevoel bij krijgt.
Antoni
5 jaar geleden
Inuiku, misschien moet je nog eens nagaan wat een gemiddelde precies betekent.

Antwoorden (2)

Op deze website https://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-leeftijd-tongzoenen vind je daarover onder meer onderstaande informatie. Ik ga er voor het gemak van uit dat de leeftijd voor de eerste zoen en voor de eerste tongzoen niet veel van elkaar verschillen:

"Wat is de gemiddelde leeftijd dat jongeren voor het eerst tongzoenen?

Tongzoenen is voor veel jongeren vaak de allereerste seksuele ervaring met een partner. De leeftijd dat jongeren in Nederland voor het eerst gaan tongzoenen ligt tussen de 11 en 16 jaar. De gemiddelde leeftijd voor tongzoenen is 14 jaar. Ben je ouder dan de gemiddelde leeftijd dat jongeren tongzoenen, maak je geen zorgen, dit komt vanzelf. Wie tongzoenen eerder; jongens of meisjes?

Meisjes tongzoenen gemiddeld vaak op een iets jongere leeftijd dan jongens. Meestal tongzoenen meisjes voor het eerst rond 13 jaar en jongens gemiddeld rond hun veertiende of vijftiende. Ook de gemiddelde leeftijd dat jongeren worden ontmaagd is bij meisjes iets lager."
5 jaar geleden
15,1 jaar volgens een onderzoek gedaan onder 20.500 jongeren tussen de 12 tot 25 jaar in 2017. (tongzoen idd, je eerste zoen kreeg je van je moeder net na de geboorte)

http://seksonderje25e.nl/files/uploads/Onderzoeksboek%20Seks%20onder%20je%2025e%202017.pdf

Dat is een leeftijd die volgens dit onderzoek gestegen is.

pag 58:
"De eerste tongzoen kregen jongeren in 2012 nog als ze 14,6 waren, in 2017 is dat met 15,4." *
*Dat zijn de leeftijden gekeken naar wanneer 50% van de jongeren ervaring met iets heeft.
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje ik ga nu met mijn vriend tongzoenen