hoe kan je je persoonlijke spullen laten betekenen,als je geen factuur hebt en bij wie?

ik ga binnenkort samenwonen maar wil er toch zeker van zijn dat mijn spullen op mijn naam staan, maar heb praktisch geen facturen of bewijzen om voor te leggen. bij wie moet ik zijn en zijn er kosten aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
1.5K
Utrecht
5 jaar geleden
Je kan toch gewoon samen een lijst opstellen met je partner en deze samen ondertekenen? Dan natuurlijk wel in tweevoud en ieder een exemplaar bewaren.
ronron1212
5 jaar geleden
Je kan een lijst maken waarbij de spullen op naam worden beschreven en vastgelegd en bij een notaris worden vastgelegd. Kost geld maar dan heeft het wel rechtsgeldigheid.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik kan inderdaad wel een lijst opmaken en laten vaststellen dor een notaris, maar ik heb geen factuur als bewijs. Vormt dit geen probleem dan?
ronron1212
5 jaar geleden
Alles jullie beide daarmee eens zijn dat dat klopt heb je geen factuur nodig.

Antwoorden (1)

Als je bedoeling is om geen ruzie over de spullen te krijgen in het geval je relatie tot een einde komt, dan is het in feite heel simpel.
Maak een lijst met wie wat meebrengt, en zet daar de datum en beiden je handtekening onder.
Niet vergeten de lijst te updaten als er iets (duurs) nieuw wordt aangeschaft.
Spullen die van jullie beiden zijn kan ook natuurlijk.
Maak gewoon een aparte kolom op je overzicht.
Mijn advies is overigens om niet elke tandenborstel of CD te gaan administreren.
Dan lijkt het alsof je al zeker weet dat je (binnenkort?) gaat vertrekken.