is polygamie mogelijk in Nederland?

Een maat van jij is getrouwd en zowel hij als zij zijn er voor open voor een tweede vrouw er bij. Nu zien hun het als mogelijk maar zelf heb ik begrepen dat polygamie bijna / niet mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
2.5K
ronron1212
5 jaar geleden
Zolang beide partner geen probleem hebben en er niet een tweede huwelijk is is het geen probleem
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nou dacht ik juist @ronron1212 dat er bij polygamie juist sprake is van meerdere huwelijken. Dus is het wel terdege een probleem hier in Nederland.
ronron1212
5 jaar geleden
@TegenXinng ik schrijf ook zo lang er maar niet getrouwd wordt
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212 dat is niet de antwoord op de vraag die ik stelde...
ronron1212
5 jaar geleden
@jm1993 dit is ook geen antwoord maar een reactie de antwooden staan onder het kopje antwoorden
LeonardN
5 jaar geleden
@ronron1212 De definitie van polygamie= meerdere huwelijken. Je reactie welke een antwoord lijkt te zijn (ook al staat deze onder reacties) is dus onjuist. https://nl.wikipedia.org/wiki/Polygamie
ronron1212
5 jaar geleden
@LeonardN ik zet er ook nog duidelijk bij dat er geen huwelijk mag zijn maar met meerdere vrouwen samen wonen of mannen mag wel Je definitie ken ik ook wel en die hoef je dus voor mijn niet neer te zetten ben oud genoeg om dat te weten.
LeonardN
5 jaar geleden
Hoe kan er geen tweede huwelijk zijn als polygamie inhoudt, dat er meerdere huwelijken moeten zijn? Je zin leest zo: Zolang beide partner geen probleem hebben en er niet een tweede huwelijk is is "het"(polygamie=meerdere huwelijken) geen probleem. Dat is natuurlijk kolder. Wellicht bedoelde je zoiets:
Zolang beide partners er geen probleem mee hebben er niet een tweede huwelijk is, is een open relatie/samenwonen met meerdere mannen/vrouwen geen probleem.

Het beste antwoord

Een polygamisch huwelijk is in Nederland wettelijk onmogelijk. In Nederland is een huwelijk een verbintenis tussen (niet meer dan) twee personen. Het staat mensen vrij ervoor te kiezen een open relatie te hebben, dus waarbij er meerdere partners zijn. Zo kan men dus ook een open huwelijk hebben, waarbij beide partners het elkaar toestaan andere partners te hebben. Velen zien dit als vreemdgaan en als ontrouw, maar onderling kan men hierover in overleg afspraken maken.
...
Volgens deze website https://nl.wikipedia.org/wiki/Polygamie is het sluiten van een polygaam samenlevingscontract wel mogelijk in Nederland.
Toegevoegd op 03 juli 2018 14:51: bron, tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is precies de zelfde informatie als dat ik als kennis had. Bedankt voor de bevestiging.
Antoni
5 jaar geleden
Graag gedaan!