Een huwelijk in het buitenland is dat geldig in nederland? let op ik lees dat er veel wetten zijn te komen vervallen

Een huwelijk in edmondton een plaatsje in de verenigde staten trouwen met een vrouw die daar woont en alleen terug komen naar nederland komen ben je dan volgens de wet getrouwd of toch niet ? Wie heeft het juiste antwoord !
Want ik lees veel met art: 5 en meer online maar veel zijn in 2012 vervallen of zijn er artiekelen weer geldig of onder schept dit

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
1.8K

Antwoorden (2)

Ja, het huwelijk is gewoon rechtsgeldig. Op grond van de Nederlandse Wet Conflictenrecht Huwelijk wordt een huwelijk dat ik het land waar het is gesloten geldig is, ook in Nederland wordt erkend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Nee. Niet " alles is vervallen" . Lees de wet er nog maar eens op na.
Een rechtsgeldig huwelijk in het buitenland is ook in Nederland rechtsgeldig.
Een huwelijk uit het buitenland is NIET AUTOMATISCH geldig in Nederland. Naast dat je aan alle vereisten moet voldoen van het land waarin je trouwt, moet je de huwelijksakte voordat je deze inschrijft laten legaliseren.