Mijn vriendin heeft een F kaart in België en ik ben asielzoeker. Is het mogelijk om te trouwen?

En welke procedure aub

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huwelijk
1.8K

Antwoorden (1)

Je kunt trouwen als je aannemelijk kunt maken dat er geen sprake is van een schijnhuwelijk, dus 'een huwelijk waarbij "ondanks de gegeven formele toestemmingen tot het huwelijk, uit een geheel van omstandigheden blijkt dat de intentie van minstens één van de echtgenoten kennelijk niet gericht is op het totstandbrengen van een duurzame levensgemeenschap, maar enkel op het bekomen van een verblijfsrechtelijk voordeel"