mijn ex wil niet de helft van de inboedel meenemen, hoe lossen we dat op?

We gaan scheiden en nu wil mijn ex niet alles door de helft verdelen omdat het niet past binnen haar nieuwe stijl of omdat er geen ruimte is. Ik ga waarschijnlijk ook binnen een paar maanden kleiner wonen, dus kan nu ook niet zeggen of ik het dan wil of kan gebruiken? Ik heb geen zin om te compenseren voor wat ze niet will hebben? Hoe nu verder? Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huwelijk
2.6K
Rieneke1
3 jaar geleden
Laat de kringloop aan huis komen, die kunnen veel spullen goed gebruiken als het nog in redelijke staat is
Castle
3 jaar geleden
Ik zou zeggen wel verantwoordelijk zijn beide voor de afvoer van de spullen als beide partijen het niet willen hebben. Dus bij wegbrengen of op laten halen de kosten delen. Dit lijkt mij het meest eerlijk. Een ander met de ongewenste spullen laten zitten is niet eerlijk in mijn optiek.
Catarintje
3 jaar geleden
mss eens een advocaat bijhalen en een rechtzaak starten

Antwoorden (3)

Over alles wat niet past in de (nieuwe) huizen zullen jullie (samen) een besluit moeten nemen. Mogelijk kan het worden verkocht aan bekenden of onbekenden, weggegeven, of weggegooid. Een andere optie is opslaan, bijvoorbeeld in een nog te huren opslagbox tot er een definitief besluit over kan worden genomen. Als een van de voormalige partners niet wil meebesluiten, dan laat hij of zij (impliciet) het besluit aan de ander over.
3 jaar geleden
Inboedel/huisraad is in de praktijk niets waard, er valt dus weinig tot niets te compenseren als een ex bij een boedelscheiding niets of weinig mee wil nemen. Rechters gaan daar in het algemeen ook niet in mee.
Kortom, als ze niets meeneemt, neemt ze niets mee. Laat de meubels afvoeren.
3 jaar geleden
Misschien alles wat niet mee gaat of niet gebruikt kan worden op mp zetten of kringloop? Als jullie beiden er toch niets aan hebben zou ik zoiets proberen... succes!