Mijn man betaalt hypotheek,als we gaan scheiden hoe zit het met hui's. Wij zijn getrouwd (huwelijk)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huwelijk
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
In gemeenschap van goederen wordt winst of verlies eerlijk door beide verdeeld.

Antwoorden (2)

Als je getrouwd bent onder huwelijkse voorwaarden, dan staat het beschreven. Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent, dan is bij echtscheiding de helft van het huis van jou, maar ook de helft van de hypotheek.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Wij zijn getrouwd onder huwelijkse voorwaarden. Waar staat deze informatie? In hypotheek akte?
TurfGraver
6 jaar geleden
In de voorwaarden van het huwelijk. :/
Ik heb begrepen dat je op huwelijkse voorwaarden getrouwd bent.
Dat is beschreven bij de notaris, een afschrift kunt u daar ook opvragen.
Het is maar net wat er in die voorwaarden staat.
En staat er een verrekeningsbeding in, want huwelijkse voorwaarden wil altijd niet zeggen dat alles naar 1 partner gaat.
Ik neem aan dat u uw steentje ook hebt bijgedragen aan de huishouding.