Bestaat er een fonds voor het zoeken van een biologische ouder?

Als begeleider van een jonge vrouw stel ik deze vraag. Rode kruis is ingeschakeld, maar stel dat haar moeder gevonden wordt in het buitenland, bezit zij niet de middelen om haar moeder te bezoeken. Betaat hier een fonds voor?

2 jaar geleden
1.5K
ronron1212
2 jaar geleden
Nee dat is er niet.
Ritsuka
2 jaar geleden
Je zou All You Need is Love in kunnen schakelen, die maken wrl eens zulke trips.

Antwoorden (1)

Nee, zo’n fonds bestaat niet. Ook de overheid wil niet bijspringen, zelfs niet in het geval van missstanden.
Commissie-Joustra heeft eerder dit jaar ‘structurele ernstige misstanden’ had geconstateerd bij adoptie van kinderen uit het buitenland. Zo was er sprake van vervalsing van documenten, kinderhandel, fraude en corruptie. Veel kinderen zijn daarvan de dupe geworden..
Twaalf kinderen uit Sri Lanka zien zich als slachtoffer van deze misstanden en hebben in hun zoektocht kosten gemaakt voor onder meer dna-testen en reizen. De Nederlandse Staat wil deze twaalf adoptiekinderen geen schadevergoeding betalen voor de kosten die gemaakt zijn bij het zoeken naar hun biologische ouders.

Vaak zijn het de adoptieouders die hun kinderen bij deze zoektocht financieel ondersteunen.

Je zou contact kunnen zoeken met het programma Spoorloos. Daar worden adoptiekinderen vaak met hun biologische ouders in contact gebracht.
https://kro-ncrv.nl/aanmelden-voor-spoorloos