Wat zijn veel voorkomende Turkse achternamen?

Ik zoek hier een lijstje van, maar kan op internet weinig vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (4)

Aydin
Yilmaz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yılmaz
Kaya
Demir
Şahin
Celik

maar er zijn er nog veel meer:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080709172857AAa2rgx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Andere vaak voorkomende achternamen zijn bijvoorbeeld Yıldırım, Yıldız, Aslan, Aydın en Tekin.
Een andere vaak voorkomende achternaam is Öztürk, wat “echte Turk” betekent. De personen die geen achternaam hadden gekozen toen de wet inging, kregen allen de achternaam Öztürk. Vandaar dat er veel mensen met deze achternaam zijn.

Voor- en achtervoegsels
Veel Turkse achternamen hebben een voor- of een achtervoegsel. Bekende voegsels zijn öz, er, kara en el. Op deze manier zijn er in het verleden achternamen als Eryılmaz, Özdemir, Karakaya, Demirel en Şahiner ontstaan.

Oğlu
Een bijzonder achtervoegsel is oğlu, wat “zoon van” betekent. Dit achtervoegsel komt erg vaak voor bij Turkse achternamen. Bakkalcıoğlu betekent bijvoorbeeld “de zoon van de kruidenier.”

Toegevoegd na 54 seconden:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/internationaal/99645-turkse-achternamen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Babanın İyi, kızı!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tankin!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de zin van Moolkeesje in Google Translate invoer, komt er iets onduidelijks uit :-)
Wat betekent het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een geintje, hij heeft zomaar iets verzonnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moolkeesje put uit een dieper innerlijk inzicht en kwam tot de conclusie, dat zijn Turkse antwoord betekende : Goed gedaan dochter van je vader.
Dus niks niet geintje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weer wat geleerd dan;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vertaling
Van: Nederlands
Naar: Turks
Goed zo, dochter van je vader! Nederlands-Turks Babanın İyi, kızı!
nieuw! Klik op de bovenstaande woorden om te bewerken en alternatieve vertalingen weer te geven. Verwijderen.

Dit voor de ongelovigen onder jullie!
Ataturk, yilmaz, sahin. Geen bron omdat ik zelf turkse ben en dit gewoon weet :P