De kunst van het uitzoeken van familiestambomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het gaat over stambomen van personen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Genealogie heeft verschillende betekenissen.

* Genealogie (geschiedkunde), een discipline van de geschiedkunde die zich bezighoudt met voorouderonderzoek dan wel de afstamming van de familienaam
* Genealogie (beperkte betekenis), een genealogisch overzicht van alle nakomelingen in alleen mannelijke lijn
* Genealogie (Nietzsche), een term die de Duitse filosoof Friedrich Nietzsche gebruikte voor het onderzoek naar de ontstaansgeschiedenis van begrippen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een discipline van de geschiedkunde die zich bezighoudt met voorouderonderzoek dan wel de afstamming van de familienaam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Genealogie heeft meerdere betekenissen:
geschiedkunde
of
beperkte betekenis
of
Nietzsche