Als de grootvader van mijn nicht anders is als dan mijne (partners van dezelfde grootmoeder) is ze dan nog steeds mijn nicht?

Mijn grootmoeder heeft meerdere mannen in haar leven gehad.
Van 1 van de mannen is mijn moeder de dochter, met de andere mannen heeft zij ook kinderen gekregen. Dit zijn dan de halfbroers en halfzussen van mij moeder.
Wie zijn die halfbroers en halfzussen van mijn moeder dan voor mij?
Halftante en Halfoom?
En zijn die hen kinderen dan nog steeds nichten en neven?
Ik denk dat als de grootouders van mijn nichten en neven het zelfde zijn als deze van mij dat zij dan 4de of 12.5% graad bloedverwanten zijn.
Hoe zit dat dan als de grootvader dan mijn nichten en neven anders zijn als die dan mij. Maar dat de grootmoeder het zelfde is. zijn deze ("nichten en neven") dan nog rechtstreekse bloedverwanten?

Picture for question
een jaar geleden
in: Familie
3K
erotisi
een jaar geleden
Dat zou je dan half tantes ooms kunnen noemen waarmee ook bloedverwant.

Antwoorden (1)

Ja, zij is jouw nicht.
In de genealogie wordt onderscheid gemaakt tussen twee soorten aanverwanten:
1. Bloedverwanten: Dit zijn alle personen die één of meer dezelfde voorouders hebben als jij.
2. Aanverwanten: Alle personen die zijn getrouwd met een bloedverwant van jou.
Een nicht hoort tot je bloedverwanten en moet dus minstens één voorouder met jou gemeen hebben. Jullie grootmoeder is de voorouder, die jullie gemeen hebben, waarmee de persoon waar je vraag over gaat dus je nicht is.
een jaar geleden