Hoe sterk is een familieband/relatie als de percentage onder de 4 procent zit?

Als een neef/nicht een hele verre familielid is qua bloedverwant en we kijken dan naar percentages, is iemand dan nog steeds technisch gesproken een familielid als het percentage 2 of 1 procent is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Familie
2.1K
Antoni
3 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Het percentage van wat?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het percentage van hoe close 2 familietakken zijn qua bloedverwant, dus 1 tot 100%, we zijn dus 100% familie van elkaar. En 1 procent is dat we praktisch geen familie zijn van elkaar
LeonardN
3 jaar geleden
Niet gebruikt percentages vziw in familierelaties.
Daarnaast is een familieband niet in kracht/sterkte uit te drukken.
Althans hoe sterk is jouw familieband met je ouders of met je neef?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
We kennen elkaar al jaren en zijn goed bevriend met elkaar. Iedereen in mijn familie en mijn neef en nichten hebben altijd geloofd en zijn ervan overtuigd dat wij familie zijn van elkaar. Om dit zeker te weten, wil ik het laten testen met een DNA test om te kijken of wij überhaupt familie zijn van elkaar. Ik wil alleen weten hoe dat wordt gemeten in een dergelijke laboratorium
TurfGraver
3 jaar geleden
Jou DNA is voor 50% gelijk aan een banaan.
Welkom bij de familie. :)

Antwoorden (1)

Er vanuit gaande dat 1e graad (ouders) 100% is, 2e graad (broers en zussen) 50%, dan kom je met <4% in de zesde graad.