Wat is het verschil tussen family of choice en family of origin?

Kan iemand mij hierover een duidelijk antwoord geven, graag in het Nederlands, kort en bondig.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Familie
1.8K

Antwoorden (2)

Familie of choice is familie van je keuze.
Familie of origin is je aangeboren familie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Waarbij de "family of choice" ook je eigen familie ("family of origin") kan zijn. http://geneq.berkeley.edu/lgbt_resources_definiton_of_terms
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
- Je vertaalt alleen maar. Ik heb nog nooit gehoord van " familie van je keuze."
Utrecht
6 jaar geleden
Adoptiefamilie? Die is niet van origin maar wel of choice.
Family of origin is de familie waar je een bloedband mee hebt.
Familie of choice is een groep mensen waar je zo'n band mee hebt dat je ze als familie beschouwd. Daar kunnen familieleden bij zijn, vrienden, collega's,of huisgenoten.

Uit http://geneq.berkeley.edu/lgbt_resources_definiton_of_terms#family_of_choice :
-----Persons or group of people an individual sees as significant in their life. It may include none, all, or some members of their family of origin. In addition, it may include individuals such as significant others, domestic partners, friends, and coworkers.