Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je de schoonmoeder van mijn broer?

...een achterschoonmoeder misschien?
Aangetrouwde schoonmoeder lijkt me het meest voor de hand liggen, maar dat klinkt een beetje omslachtig,,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Familie
9.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Achterschoonmoeder is leuk bedacht, maar dat woord bestaat niet en aangetrouwde schoonmoeder kan al helemaal niet, want ze is bij jou niet aangetrouwd. In België zeggen ze schoonbroer waar wij zwager zeggen, maar verder gaat de terminologie niet. De andere kinderen van de schoonouders van je broer hebben immers ook geen speciale term, omdat ze ook niets van jou zijn. In zo'n geval gaat het dus alleen om de ouders, broers en zussen van de persoon waar je zelf mee getrouwd bent. Dat is schoonfamilie en verder helemaal niemand. Ik denk dat schoonmoeder van je broer het duidelijkst is, als je met andere mensen over haar praat en wat je zelf tegen haar zegt, dat mag je helemaal zelf weten. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op zich heb je in geen enkele manier een familieband met de schoonmoeder van je broer.
Er bestaan dus geen speciale woorden voor om die relatie aan te duiden, dus je kunt haar gewoon benoemen als "schoonmoeder van je broer" of "moeder van je schoonzus".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die heeft geen titel, behalve dan de schoonmoeder van je broer. Ze is geen familie van jou, ook niet aangetrouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien het leeftijds verschil gewoon mevrouw het is namelijk geen familie van jou.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding