Op een nieuw rijbewijs staat op de achterkant BSN en daarachter een 9-cijferig nummer, een / en daarachter een 10-cijferig nummer, wat is die laatste?

Ik neem aan dat het eerste het BSN (sofinummer) is, maar wat is het tweede dan? Je hebt immers geen twee verschillende BSN's, neem ik aan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
148.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is speciaal gekozen voor de achterkant van het rijbewijs om het BSN-nummer (de vervanger van het Sofi-nummer) te vermelden, aangezien bij eventueel kopiëren het BSN-nummer niet apart afgedekt hoeft te worden. (Het BSN-nummer is een persoonlijk nummer speciaal voor contact met de overheid).
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/wat-is-het-burgerservicenummer-bsn
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
BSN aan de achterkant: uit privacy overwegingen een goede keus, ik zag het ook al op een (nieuw) ID bewijs. Ik tref echter wel het BSN nummer aan op herhaalrecepten van de apotheek. Ben ik geen voorstander van. Ik heb er per abuis eens een meegekregen van een ander, dus incl NAW, geboortedatum, BSN en soort medicatie.

Het beste antwoord

Sinds 19 januari 2013 is er een nieuw Nederlands rijbewijsdocument. Op de voorzijde daarvan staan rijbewijsnummer, persoonsgegevens, pasfoto, handtekening en rijbewijscategorieën (hoofdcategorieën) aangegeven. Ook wordt op dit rijbewijs het rijbewijsnummer in een barcodevorm weergegeven.
Op de achterzijde staan de geldigheden per categorie, de beperkingen per categorie en/of de algemene beperkingen aangegeven. Ook staan op de achterzijde de rubrieksnamen weergegeven. Tot slot staan het BurgerServiceNummer (BSN) en het rijbewijsnummer vermeld.

Het eerste is dus inderdaad het BSN, en het tweede is het rijbewijsnummer.
Amadea