Wanneer gaat het Verenigd Koninkrijk officieel uit de EU?

Er is een heleboel aandacht gegaan naar de Brexit toen ervoor gestemd werd maar nu hoor ik er niks meer over.
Officieel hoort het VK nog bij de EU maar vanaf wanneer gaan ze officieel eruit? Is dit al bekend?

~ Dit vraag ik omdat nu het VK nog lid is van de EU ik onbeperkt spullen kan kopen en invoeren naar Nederland, zodra het geen lid meer is komen er ook voor het VK na €22,- invoerkosten bij. ~

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (1)

Groot-Brittannië moet eerst artikel 50 in werking laten stellen, waarin ze aanvragen uit de EU te stappen. Theresa May, de premier van de UK, wil dat in maart gaan aanvragen. Dan heeft de UK nog 2 jaar de tijd om handelsafspraken te maken met de EU. De verwachting nu is dat de UK in de zomer van 2019 de EU heeft verlaten. Zie voor duidelijke uitleg: http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-32810887