Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang is een aangifte geldig van vermissing van je rijbewijs ?

Ik ben in augustus me rijbewijs kwijt geraakt en in september aangifte gedaan ( paar dagen later )
Nu wil ik naar de gemeente me rijbewijs opnieuw aanvragen is me aangifte dan nog geldig ? Of moet ik opnieuw aangifte doen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja lijkt mij wel . aangifteformulieren hebben geen einddatum .en hoe sneller hoe beter nieuw rijbewijs.oude vervalt dan ook echt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toen u aangifte deed van het verlies of de diefstal van het rijbewijs hebt u dus een verklaring ingevuld bij de gemeente of aangifte gedaan bij de politie, afhankelijk van de gemeente waar u in september woonde. Tot 2 oktober 2016 moest men in de regio-Zuid-Holland nog aangifte doen bij de politie.
Bij de gemeente kunt u gelijk een nieuw rijbewijs aanvragen, na vijf werkdagen is het rijbewijs klaar. Men kan om een spoedafhandeling vragen, hier zijn meestal extra kosten aan verbonden. Tijdelijke rijbewijzen bestaan niet.
Tot het nieuwe rijbewijs er is, mag men niet meer rijden.
Als u het oude rijbewijs terugvindt dient het ingeleverd te worden bij de gemeente waar u woont. Het rijbewijs is namelijk bij de aangifte gelijk ongeldig verklaard, dit kan indien men het rijbewijs terug vindt niet worden teruggedraaid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding