Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

sta ik op de politie telex? kan ik dat ergens checken,of iets en als ik naar het politieburo ga mag ik dan ok direct gegijzeld worden?

omdat er gister een belastinginspecteur kwam die zei dat ik op de telex sta.Maar heb geen idee waarom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Politie gijzelt geen mensen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm, weet je het zeker? Civiele gijzeling bestaat wel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Civiele_gijzeling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de telex bestaat al lang niet meer bij de politie. Misschien bangmakerij van deze belastinginspecteur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij bedoeld waarschijnlijk het opsporingsregister. En de politie gijzelt wel (soms) mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het wel een belastinginspecteur? Want die kan eigenlijk niet weten of je op de "telex" staat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij openstaande boetes kun je inderdaad door de politie gegijzeld worden. Sterker nog, de boete waarvoor je gegiijzelld wordt, blijft daaaan toch gewoon staan. Er is geen soort van databank waar je kunt informeren of zoiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Openbaar ministerie en belastingdienst zijn twee verschillende zaken. Politie heeft geen inzage in belastingdossiers en belastingen niet in die van de politie.
Wat de inspecteur van de belastingen bedoeld is zeker niet dat je door de politie gezocht wordt maar dat je als gezocht bent aangemerkt door de belastingen en je door de douane opgepakt kunt worden.

Blijkbaar heb je een behoorlijke belastingschuld en is je woon en verblijfplaats niet echt bekend bij de belastingen of vermoedde ze dat je vaak in het buitenland bent.

Op het moment dat de douane je aan houdt mag de belastingdienst je ook direct gijzelen m zo achter de ontbrekende gegevens en / of openstaande belastingaanslagen te laten betalen.

Overigens is de inspecteur zijn boekje te buiten gegaan, hij had nimmer door mogen geven dat je gezocht wordt en had terstond een opsporingsambtenaar moeten bellen om je te laten aanhouden.

Belastingdienst heeft geen inzage in de opsporingsdossiers van politie, met andere woorden:

De inspecteur kan niet zien of je door de politie voor één of ander feit gezocht wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding