Welke partij heeft de Bijstand + AOW als onderwerp? bij verschillende stem/kieswijzers ook geen enkele vraag over bijstand; keek ik met m'n neus?

Wel hoor/zie ik Henk Krol (50 plus) over AOW wat logisch is, maar over bijstand... niets!

Welke partij heeft de bijstanduitkering en AOW als onderwerp op hun programma staan? en ook in de verschillende stem/kieswijzers geen enkele vraag over bijstand; keek ik wellicht niet goed? keek ik met m'n neus?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
erotisi
7 jaar geleden
vvd
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar? bron graag
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.plusonline.nl/verkiezingen-tweede-kamer-2017/tweede-kamerverkiezingen-dit-willen-de-partijen-met-aow-en-pensioenen http://www.eenvandaag.nl/uploads/doc/Standpunten%20politieke%20partijen%20over%20de%20arbeidsmarkt.pdf
Scroll verder voor WW.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niets over Bijstand?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.vvd.nl/standpunten/bijstand/
https://www.pvda.nl/standpunten/werk-sociale-zekerheid/bijstand/
https://groenlinks.nl/standpunten/bijstand Zo kan je door elke partij+bijstand in google de punten vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@erotisi, zeker de VVD niet, integendeel.
De plannen van de VVD zullen ervoor zorgen dat mensen die rond moeten komen van een bijstandsuitkering, nóg minder te besteden hebben. Dat blijkt uit een doorrekening van het VVD-programma door het CPB. VVD wil zelfs het vakantiegeld voor bijstandsgerechtigden, voor velen in de bijstand een broodnodig extraatje, afschaffen.
http://www.joop.nl/nieuws/vvd-pak-de-armen
erotisi
7 jaar geleden
@JoanDArc, dat is dan toch juist een bevestiging dat de vvd het in zijn programma heeft opgenomen. Het deed mij er iig aan denken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@erotisi, inderdaad, in negatieve zin.

Het beste antwoord

Een Sociale Bijstand zonder pesterijen staat onder het Hoofdstuk Werk en Inkomen
De SP vindt de bijstandsnorm structureel te laag. Om de armoede te bestrijden wil de SP een structurele verhoging van het minimumloon en daaraan gekoppelde uitkeringen met tien procent. Wij pleiten ook voor de afschaffing van de kostendelersnorm dat een boete is op samenwonen en de mantelzorg en gezinnen in ernstige financiële problemen brengt. Gemeenten krijgen weer de mogelijkheid om categoriale bijstand te verstrekken. De sollicitatieplicht is geen automatisme meer voor groepen met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Er wordt gekeken naar de individuele omstandigheden en de perspectieven op werk. Uitkeringen en voorschotten worden tijdig verstrekt, de menselijke maat staat centraal bij de uitvoering van de Participatiewet.
Nutteloze treitertrajecten en verspilling worden gestopt. De verplichte tegenprestatie in de bijstand wordt afgeschaft en het geld dat nu besteedt wordt aan nutteloze re-integratietrajecten gaan wij investeren in echte banen.
Het staat allemaal in het verkiezingsprogramma 2017 van de SP. Er staat wel heel veel in hun programma.
Het wil niet zeggen dat de SP de enige partij is die dergelijke standpunten omtrent de Bijstand inneemt, maar het staat er wel zeer direct in.

Toegevoegd na 1 uur:
Ook de VVD neemt een standpunt in over bijstandsgerechtigden, maar dan in negatieve zin.

De bijstand is een vangnet voor wie het echt nodig heeft. De VVD wil zo snel mogelijk dat mensen weer op eigen benen staan. Werken moet beloond worden. Om het recht op bijstand te behouden dient men Nederlands te kunnen spreken. Men moet blijven solliciteren en de partij verwacht een tegenprestatie. Door iets concreets terug doen voor de uitkering die men ontvangt is de kans op sociale contacten groter. Men ontmoet nieuwe mensen en er blijft regelmaat in het leven. Omdat de VVD dat alles erg belangrijk vindt, is de tegenprestatie verplicht.
Nog te veel mensen blijven vrijwillig in de bijstand, omdat ze geen zin hebben om te werken. (Let wel dit is de visie van de VVD). De VVD denkt dat het alleen lukt om mensen weer aan het werk te krijgen als verschillende toeslagen worden beperkt en de gemeentes niet allerlei extra potjes hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merci!

Andere antwoorden (1)

De sp ook staat bij hun standpunten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bron graag.