Een depressief persoon is nergens in geïnteresseerd en is onverschillig. Veroordeel dat niet, het hoort bij de depressie, hij vindt het zelf al erg genoeg dat hij zo denkt.
In een depressie wil je je het liefst terugtrekken en alleen zijn. Blijf stimuleren en uitnodigen om samen activiteiten buitenshuis te ondernemen, stel je hierin niet dwingend op.
Probeer hem niet te overtuigen dat de wereld anders is dan dat hij hem ervaart maar luister gewoon.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel! Ik vind het best moeilijk maar ik wil hem graag helpen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
slim
acceptatie
en gewoon warme aandacht
kan altijd