Hoe kom ik aan een snelle hartslag bij lichte inspanning?

Ik ben 18 jaar, en heb niet zo heel lang problemen mee , maar ik heb bij lichte inspanning een aardig snelle hartslag. Het is (vaak) wel snel over. mijn hart en longen en keel zijn al gecontroleerd. Daar was niks mis mee. Ik rook niet, ik drink in de vakanties wel veel maar verder valt het mee. Wel heb ik deze vakantie weinig beweging gehad. Ik zelf denk dat dat het is , maar daar door durf ik nu niet meer veel inspanning te leveren. Iemand een idee ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Hoi Mauritio, het is normaal dat je hart sneller gaat kloppen bij inspanning, je lichaam heeft dan nou eenmaal meer zuurstofrijk bloed nodig. Ben je ook angstig als je merkt dat je hartslag omhoog gaat? Want als dat zo is gaat je hart nog sneller kloppen en kun je in een vicieuze cirkel terecht. Ik heb dat gehad, telkens als ik bewoog voelde ik hoe snel mijn hart ging, en ik ben pas 16, moet je nagaan! Maar nu ik er minder op let en meer beweeg is het gelukkig weer weg. Het kan inderdaad ook aan je conditie liggen. Ik zou je gewoon aanraden meer te bewegen, al is het maar elke dag een rondje wandelen. Succes ermee en laat maar weten of het beter gaat of niet!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor deze snelle reactie ! Ik denk zelf ook dat het mijn conditie is aangezien is best veel sport en het nu een tijdje niet gedaan heb. Ik zal wat meer gaan bewegen. En ik maak me er inderdaad snel druk om. Laatste tijd wel minder omdat ik het gewend ben. Maar laatst kwam ik van een feest en hij klopte echt als een malle. Maar dat kwam door het springen en het drinken uiteraard. Ik ga meer bewegen en me er niet druk om maken aangezien mijn hart en bloed al gecontroleerd zijn. Nogmaals bedankt en ik zal het je laten weten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ben al een tijdje geleden langs de huisarts geweest, de alcohol komt door dat ik een lage bloeddruk heb waardoor mijn hart dus sneller bloed moet rondpompen aangezien alcohol zorgt voor een lagere bloeddruk. Morgen laat ik voor de zekerheid een hartfilmpje maken en dan weet ik meer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
IK heb een hartfilmpje laten maken en er was niks raars, wel heb ik een lage bloeddruk en Dit kan dus oorzaak zijn van hartkloppingen, Heb jij toevallig ook een lage bloeddruk aangezien je een beetje het zelfde hebt gehad als ik ?