Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je een ambulance tegemoet rijden of blijven wachten?

Stel, je zoon is zeer allergisch voor pinda's en heeft er eentje perongeluk binnen gekregen. Meteen zwelt zijn keel op. Moet je dan in de auto stappen en richting het ziekenhuis rijden en dan de ambulance tegemoet rijden of kan je beter blijven wachten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je dan toch onderweg naar het ziekenhuis bent kan je toch net zo goed direct doorrijden?
Lijkt me lastig om onderweg je precieze locatie te coördineren met een ambulance.
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je weet dat een kind in een shock kan raken, dan heb je altijd een epi- pen bij de hand.
De ambulance wacht je thuis af. Die kun je niet eens onderweg tegen houden wanneer hij met zwaailichten aan komt rijden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee. Vraag het de huisarts of tijdens je gesprek met 112. Ik verwacht dat ze zeggen dat je moet blijven wachten. Ze kennen jou niet dus ze herkennen je ook niet. Jij weet hun route ook niet. Grotere kans dat je elkaar mis loopt lijkt me.De ambulance rijd naar het adres wat jij hebt door gegeven.
Ik ben geen deskundige dus bel het ziekenhuis voor de zekerheid hierover.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Buitengebied en epi-pen kwijt, ik zou hem direct in de auto gooien, gsm in de carkit en 112 bellen tijdens het rijden.
De centrale weet dan waar je bent en zal aan de lijn blijven. Tegelijk zal de centrale contact houden met de ambulance.
(alarmlichten tijdens het rijden aan..) Een ambulance moet binnen 15 minuten aanwezig zijn. Als het druk is wordt dat soms niet gehaald, in extreme situaties kan het flink langer duren.
Zelfs 15 minuten kan te kort zijn..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)