Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je nare dromen "bijsturen"of tegen jezelf zeggen dat je "wakker"moet worden ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je in je droom lucide bent, dan kun je je droom besturen en inderdaad in sommige gevallen ook jezelf wakker maken. Lucide dromen doen sommige mensen van nature, als je dit niet van nature doet dan kun je jezelf trainen in het lucide worden tijdens je droom. Google er maar eens op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Persoonlijk (als ik door heb dat ik droom) knipper ik met m'n ogen in m'n droom en schud ik met m'n hoofd. Of ik denk heel hard aan iets bijv dat ik puppies hoor en "er van overtuigd ben" dat ze om "dat ene hoekje" staan, en als ik er dan ga kijken zie ik ze! Voor mij werkt het.
Ps. Een enkele keer dróómde ik wel eens dát ik wakker werd.. dan moet je dus weer gaan knipperen en schudden met je hoofd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat dat per persoon verschilt. Ik zelf heb het idee dat ik het namelijk wel kan. Maar dan moet ik me er bewust van zijn dat ik droom en als ik dat in de gaten heb en het is een nare droom, ga ik aan andere dingen denken en dat 'droom' ik daar vaak over verder. Als het echt een nare droom is en ik ben me daar bewust van, denk ik bij mezelf dat ik wakker moet worden en 'meestal' gaat me dat goed af. Maar ik ben ook iemand die eigenlijk elke nacht droomt en dan de volgende dag ook nog weet wat ik hen gedroomd. Alsof het heel echt was/is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding