Ik heb volgende week toetsweek maar mijn maag rommelt heel hard wat moet ik hoer tegen doen? iedereen kijk me raar aan als je dat hoor !

De andere keer had ik wiskunde toets en toen rommelde mijn maag heel erg terwijl ik gewoon gegeten had enzo en toen heb ik gevraagd of ik naar de wc ligt en ik zij dat ik me noet lekker voelde dus anders mog ik niet natuurlijk voelde ik me wel lekker maar Mn maag ging flink tekeer iedereen keek me aan dat was zo gênant maar nu heb ik toetsweek en mag ik niet uit de klas om naar De wc te gaan en het moet hellemaal stilzwijg etui's moeten van tafel enzo wie wilt me helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Gewoon doorgaan, niets aan de hand. Een rommelende maag moet gevuld worden met eten. Heb je al gegeten, ligt het dus niet daaraan.

"Gerommel en geborrel in je buik
Klinkt je buik als een verstopte gootsteen? Het is soms wat gênant, maar het is doodnormaal. Je dunne darm is bezig met de grote schoonmaak. Tussen de maaltijden in trekken de darmen zich een aantal keer krachtig samen om achtergebleven etensresten op te ruimen. Ook gassen worden daarbij verplaatst en dat hoor je. Een ‘rammelende maag’ wil dus niet zeggen dat je honger hebt.

Naar de dokter?
Heb je last van langdurig geborrel in je buik en daarnaast ook pijn of een opgezwollen buik, bloed bij de ontlasting, diarree of juist verstopping? Ga dan voor de zekerheid even langs de huisarts."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een rommelende maag of buik lijkt me een teken dat je ongezond eet, en dat je teveel zogenaamde FODMAPs eet (slechtverteerbare suikers, die door bacetrein wordne omgezet in onder andere darmgassen). Probeer eens een FODMAP-dieet.
tinus1969