Zwart voor mijn ogen en een beetje flauw is dit normaal?

Als ik opsta voel ik me misselijk en doet mijn hoofd pijn maar dan opeens word alles zwart voor mijn ogen ik moet dan gaan zitten dan gaat het over maar soms in de dag ben ik ook nog vaak misselijk..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Daar heb je een huisarts voor ga er naar toe.
Amadea
6 jaar geleden
Lage bloeddruk, wellicht in combinatie met ondervoeding?
Antoni
6 jaar geleden
Voor de verschijnselen bij het opstaan is een medische term: orthostatische hypotensie, soms ook initiële orthostatische hypotensie genoemd. Zie meer informatie over dit onderwerp op deze website https://nl.wikipedia.org/wiki/Orthostatische_hypotensie. Bij veel mensen is dit een onschuldig en ongevaarlijk verschijnsel, waarmee ik overigens niet een bezoek aan de huisarts afraad!

Antwoorden (2)

Duizelig bij het opstaan overkomt iedereen wel eens. Je voelt je licht in het hoofd, ziet zwart voor de ogen of valt soms flauw wanneer je opstaat vanuit bed, vanuit een stoel of vanuit een gebukte houding. Vaak zijn deze klachten tijdelijk en verdwijnen vanzelf weer. Zelden is er een behandeling nodig. In de meeste gevallen wordt er zelfs geen duidelijke oorzaak gevonden. Wanneer de klachten terug blijven keren of lang aan blijven houden is het belangrijk om hiermee naar een huisarts te gaan. Deze zal proberen een diagnose te stellen en een behandeling toe te passen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik tesnel op sta heb ik dit ook. Maar de rest van de dag misselijk zijn niet. Je moet genoeg drinken en eten en slaap hebben dit kan ook helpen. Anders raad ik je sterk aan om naar de huisarts toe tegaan