Zijn er meer activiteiten zoals jongleren dat de hersenen traint?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja jongleren schijnt inderdaad goed te zijn voor je hersenen. ook hebben ze ontdekt dat b.v douchen in het donker goed voor je i.q is en zo ook de omgang met dieren. sporten helpt I.Q testen doen helpt ook veel of van die brain games .. en chanten of mediteren 10 mins per dag. goed slapen .... en een rare knutsel hobby. ----
babys blijken baat te hebben als ze opgegroeid zijn met veel letters om hun heen b.v op de muur van de kinderkamer, zo zijn er nog wel een aardig aantal dingen die je brein helpen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.mensfitness.com/training/pro-tips/25-ways-make-your-brain-more-efficient
Reddie
7 jaar geleden
@shabti, plus.
Je traint je hersenen overal mee. Maar wel alleen voor datgene dat je doet.
Cryptogrammen maken traint je hersenen in cryptogrammen maken, maar niet in jongleren.
En andersom.
Rontgenbeelden beoordelen traint in rontgenbeelden beoordelen, en niet in pianospelen.
Etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met je rechter hand / voet andere dingen doen dan met je linker. Drummen bijvoorbeeld of pianospel. Of voel in gedachten dat je rechterhand een fluwelen kleed streelt en tegelijkertijd je linker hand een stuk schuurpapier, enz.
Alles om linker en rechterhersenhelft te trainen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddie, als je dat breed ziet ben ik het met je eens, maar bekijk het niet te krap:
Een goeie drummer zal veel makkelijker piano leren spelen dan iemand die geen instrument speelt. Naast drummer worden er ook algemene muzikale vaardigheden aangeleerd.
Net als dat spelen met lego goed is om later te leren rekenen en voor ruimtelijk inzicht.

Antwoorden (2)

Wat is intelligentie?
Wanneer we spreken over intelligentie hebben we het over de mentale eigenschap die gaat over cognitieve prestatie. Iemand die intelligent is, is bijvoorbeeld goed in plannen, redeneren, oriënteren in een ruimte, probleemoplossing, abstract denken, begrijpen van ideeën, meningen en talen, informatie opslaan en informatie ophalen. Iemand kan ook hoogbegaafd zijn.

Intelligentie is geen vaststaand feit, maar het is mogelijk intelligentie te versterken. Hier lees je hoe.

Manieren om slimmer te worden
Kijk televisie
Televisie kijken maakt lui en dom. Dat zal gelden voor een groot aantal programma's op tv. Programma's als "Barbie's Bruiloft" en "Expeditie Robinson" zullen je niet veel wereldwijzer maken, al leer je natuurlijk het een en ander of het Haagse leven en hoe te overleven met een groep BN'ers en een cameraploeg op je hielen. Maar er zijn ook programma's die je kennis verbreden en waarvan je slimmer wordt.

Dus eigenlijk komt het erop neer dat we op zoeken moeten naar tv-programma's die veel te puzzelen aan je overlaten. Zoek naar onduidelijke programma's, detective-achtige verhalen met veel ambiguïteit en plotten binnen plotten.

Speel computerspellen
Videospellen als Brain Training op de Nintendo DS kunnen helpen om het geheugen te trainen en bepaalde cognitieve vaardigheden te versterken, zoals door het maken van puzzels, oplossen van raadsels en wiskundige sommen. Maar ook een spel als Grand Theft Auto kan slimmer maken. Dit om dezelfde reden als de hierboven genoemde tv-series. Ook GTA bevat vele plots en subplots met diepgaande onderwerpen. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe het spel gespeeld wordt.

Water drinken
Water drinken is bijna voor alles wel goed, zolang je het niet te veel doet. Maar sinds wanneer is te veel van iets goed? In ieder geval is ook gebleken dat

Goed slapen
Wanneer je weinig hebt geslapen voel je je lusteloos en energieloos. Dit heeft ook zijn effecten op de hersenen en tot in hoeverre je in staat bent overdag te presteren. Een goede nachtrust, van zo'n zeven à acht uur per nacht, zorgt ervoor dat het brein goed blijft functioneren.
Muziek luisteren
Een tijd geleden werd gedacht dat het luisteren naar de muziek van Mozart door pasgeboren baby's zou resulteren in slimme kinderen (het Mozart Effect). Hoewel dit niet waar blijkt, is er wel een link tussen het luisteren naar muziek en prestaties van geheugen en wiskundige vaardigheden. Door het luisteren naar muziek zou je meer ontspannen en dus beter
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Plus.
Muziek maken, leer piano of gitaar spelen... hiermee train jij je hersenen met allerlei soorten vaardigheden en je leert te multi-tasken, en je krijgt enorme motorische skills.