Wat kan ik doen tegen ingegroeide haartjes na het scheren?

Ik ben een meisje van 19 jaar en heb al een aantal jaren last van ingegroeide haartjes in de lies. Daarbij heb ik ook een brede groei van de haren, het breidt zich steeds verder uit. Ik schaam me er diep voor. Ik zit op handbal, en elke keer met douchen zie ik mijn teamgenoten naar mijn vagina kijken. Het ziet er gewoon echt niet uit. Ik kan ook geen normale bikini aan, omdat je dan de haren en bultjes goed ziet.
Ik heb vanalles geprobeerd om het te verhelpen. Scheren (allerlei mesjes geprobeerd), scheren met een ladyshave, scheren met babyolie, scheerschuim, scheergel en scheerolie. Toen merkte ik dat scheren niet goed uitpakte. Ik heb toen ontharingscreme gekocht, dit werkte ook niet. Toen ben ik de haartjes bij de bikinilijn uit gaan trekken met een pincet. Dit doe ik nu nog steeds, dan zie je tenminste alleen nog maar bultjes en niet bultjes én haren. Na het ontharen heb ik sudo creme erop gesmeerd, dit vermindert de bultjes en roodheid een heel klein beetje, maar het ziet er nog steeds niet uit. Vorige week heb ik PFB Vanish gekocht. Ik las op internet dat het bij de meesten meteen goed werkte. Bij mij niet....

Ik ben echt radeloos. Ik schaam me er zo erg voor. Ik heb een vriend en die wil eigenlijk meer dan zoenen. Maar ik durf het niet... ik moet er niet aan denken om ooit uit de kleren te gaan voor hem.

Ik heb trouwens ook gekeken naar definitieve ontharing, maar dat is veel te duur.

In de bijlage is een foto bijgevoegd.

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga in ieder geval door met BFP Vanish, mogelijk zie je nu geen verschil, maar over een aantal dagen wel. Heb je wel eens aan harsen/waxen gedacht? Hiermee blijven de haren 4 tot 8 weken weg, je krijgt hetzelfde effect als met epileren, alleen is de pijn kortdurend en het resultaat snel. Laat dit, als de haartjes minimaal een halve centimeter lang zijn, eens bij de schoonheidsspecialiste doen, waarschijnlijk kun je het daarna zelf bijhouden.
Kies dan voor warme hars, breng dit in de richting van de haargroei aan en trek het tegen de haargroei richting eraf. Vooraf koelen met bijvoorbeeld een coldpack werkt iets verdovend.
De koude harsstrips werken minder goed dan warme hars.
Hier een voorbeeld van zo'n thuisapparaat:
https://www.bol.com/nl/p/veet-easy-wax-starterkit-ontharings-wax/9200000007072587/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Ik hoop dat ik over een aantal dagen resultaat zie van de PFB Vanish. Ik heb koude waxstrips al eens geprobeerd, maar dat werkte helemaal niet. Hij pakte veel haartjes niet en het begon te bloeden.
Naar de schoonheidsspecialist is misschien wel een goed idee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het ook hebt na het uittrekken zijn het dan nog wel de ingegroeide haartjes die het probleem zijn? (een nieuwe haartje duurt een tijdje) Sudecrem is zinkzalf, kan helpen maar het droogt je huid ook wat uit.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/102273-wondermiddel-zinkzalf-tegen-puistjes-en-acne-tips-tricks.html Kokosolie (en dan degene met geur, de ontgeurde stelt weinig voor)
Dat is antibacterieel, vochtinbrengend en zonder schadelijke stoffen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klein vraagje, heb je reeds een doeltreffende oplossing gevonden? Heb namelijk last van exact hetzelfde probleem. Enorm vervelend
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas, nog steeds geen oplossing gevonden. Ik baal er echt van... PFB Vanish werkt bij mij niet, steriloncrème geprobeerd, werkt ook niet. Ben steeds meer aan het denken om een IPL behandeling te laten doen. Het is me het geld toch echt waard.

Antwoorden (1)

Ik denk niet dat ik reclame mag maken, maar er is een merk tegen ingegroeide haartjes. Echt superfijn. Laura Ponticorvo heeft het op haar website. Misschien even googlen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik hoor vaker mensen zeggen "ik mag geen reclame maken" maar ik noem altijd alle producten bij hun naam hier op Goeievraag. Of het nu over gel, tandpasta of een winkelketen gaat. Anders weten mensen nog steeds niet wat ze moeten kopen of waar ze het kunnen krijgen. Daar is nog nooit iets van gezegd. En ik zit hier inmiddels toch al wel een paar jaar.